Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Λασιθίου για τον Ρόλο των Τμημάτων Ένταξης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη
Καταλυτικό ρόλο στην ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και στην κοινωνία διαδραματίζουν τα τμήματα ένταξης με τους εκπαιδευτικούς ειδικής και γενικής εκπαίδευσης να αναλαμβάνουν ευθύνες και να συνεργάζονται για να υλοποιηθούν τα εξειδικευμένα και εξατομικευμένα προγράμματα στο πλαίσιο του τμήματος ένταξης. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Λασιθίου για τον ρόλο των τμημάτων ένταξης και τις προτάσεις τους για βελτίωση του θεσμού. Στην έρευνα συμμετείχαν 60 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τη θετική στάση των εκπαιδευτικών προς τη λειτουργία των τμημάτων ένταξης, αλλά και την εξειδίκευση στην ειδική αγωγή. Επιπλέον, οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση του θεσμού συνοψίζονται σε 4 πυλώνες: την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την πλαισίωση των σχολείων με εξειδικευμένο προσωπικό, την υποστήριξη από το Υπουργείο με εξειδικευμένη υλικοτεχνική υποδομή και τη συμπερίληψη στο πλαίσιο της γενικής τάξης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την «Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία»διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο)