| More

Η αποδοτικότητα στην ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: H περίπτωση των Επαγγελματικών Λυκείων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Views: 20 Downloads: 11
Δημήτριος Σ. Σωτηριάδης, Γεώργιος Ι. Καραβασίλης
Δημήτριος Σ. Σωτηριάδης, Γεώργιος Ι. Καραβασίλης

Περίληψη


Για τη διενέργεια αποτίμησης της αποδοτικότητας   στο  χώρο της εκπαίδευσης, έχουν προταθεί διάφορα μεθοδολογικά εργαλεία  εκπαιδευτικής αξιολόγησης, που συχνά διαφέρουν μεταξύ τους.

Η Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων , αποτελεί μία ιδιαίτερα διαδεδομένη μεθοδολογία, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να υπολογίσει με μη παραμετρικό τρόπο, την αποδοτικότητα   ενός συνόλου μονάδων απόφασης.

Η Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων θεωρεί τη  μονάδα απόφασης  (σχολείο) ως μια παραγωγική μονάδα που καταναλώνει πόρους (εισροές) για να παραγάγει ένα σύνολο εκροών.

Η έρευνά μας αφορά τα Επαγγελματικά  Λύκεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα σχολικά έτη 2007-08 και  2010-11, δηλαδή   πριν την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και κατά την διάρκεια αυτής. Χρησιμοποιήσαμε τρεις εισροές και  δύο εκροές,  σε δύο υποδείγματα:  ένα προσανατολισμένο  στη μείωση των εισροών  σε δεδομένες εκροές  και  το άλλο προσανατολισμένο  στην πιθανή  μεγιστοποίηση εκροών σε δεδομένες εισροές.

Το συμπέρασμά μας είναι ότι για το σχολικό έτος 2010-11, το οποίο είναι μέσα στην οικονομική κρίση της  Ελλάδας,  η κλίμακα αποδοτικότητας  των Επαγγελματικών  Λυκείων της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας  είναι λίγο μικρότερη σε σχέση με το σχολικό έτος 2007-08.


Λέξεις κλειδιά


Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων; Τεχνική Αποδοτικότητα; Επαγγελματικά Λύκεια

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/elrie.1590

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.