The Size of Schools affects the Public Annual Average Cost? Empirical Evidence from Second Chance Schools in Greece


Πρακτικά του 2ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Ελλάδα-Ευρώπη 2020: Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα, Νέες Τεχνολογίες, Καινοτομία και Οικονομία», Λαμία 28, 29, 30 Σεπτεμβρίου 2018
Δημοσιευμένα: Οκτ 15, 2019
Λέξεις-κλειδιά:
Δια Βίου Μάθηση Μέγεθος Σχολικών Μονάδων Μέσο Ετήσιο Δημόσιο Κόστος
Stefanos Chanis
Illiana Kravvariti
Constantinos Tsamadias
Περίληψη

 

 Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικονομολόγοι στον χώρο της εκπαίδευσης και οι υπεύθυνοι για τη λήψης αποφάσεων για τα συστήματα της εκπαίδευσης και της διά βίου μάθησης είναι το κατά πόσον το μέγεθος των μονάδων εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης επηρεάζει το ετήσιο δημόσιο μέσο κόστος, καθώς και την προσέγγιση του βέλτιστου μεγέθους των εκπαιδευτικών μονάδων. Η εργασία εξετάζει το παραπάνω πρόβλημα στην περίπτωση των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας στην Ελλάδα. Τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας αποτελούν μια δομή της δια βίου μάθησης. Η εργασία βασίζεται στη θεωρία του κόστους και χρησιμοποιεί δεδομένα που προέρχονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και από έρευνα που διεξήχθη το έτος 2015. Τα δεδομένα καλύπτουν το εκπαιδευτικό έτος 2014-2015. Η εμπειρική ανάλυση αποκαλύπτει ότι όταν αυξάνεται το μέγεθος των μονάδων δια βίου μάθησης, το ετήσιο δημόσιο μέσο κόστος μειώνεται στο ελάχιστο και στη συνέχεια αυξάνεται. Το βέλτιστο μέγεθος των μονάδων δια βίου μάθησης είναι μεγαλύτερο από το μέγεθος των υφιστάμενων μονάδων. Μια νέα δομή του συστήματος με την προσαρμογή των μονάδων στο βέλτιστο μέγεθος, θα μειώσει το ετήσιο δημόσιο μέσο κόστος.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις