The Size of Schools affects the Public Annual Average Cost? Empirical Evidence from Second Chance Schools in Greece
![Πρακτικά του 2ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή «Ελλάδα-Ευρώπη 2020: Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα, Νέες Τεχνολογίες, Καινοτομία και Οικονομία», Λαμία 28, 29, 30 Σεπτεμβρίου 2018](https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/public/journals/8/cover_issue_100_el_GR.png)
Περίληψη
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικονομολόγοι στον χώρο της εκπαίδευσης και οι υπεύθυνοι για τη λήψης αποφάσεων για τα συστήματα της εκπαίδευσης και της διά βίου μάθησης είναι το κατά πόσον το μέγεθος των μονάδων εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης επηρεάζει το ετήσιο δημόσιο μέσο κόστος, καθώς και την προσέγγιση του βέλτιστου μεγέθους των εκπαιδευτικών μονάδων. Η εργασία εξετάζει το παραπάνω πρόβλημα στην περίπτωση των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας στην Ελλάδα. Τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας αποτελούν μια δομή της δια βίου μάθησης. Η εργασία βασίζεται στη θεωρία του κόστους και χρησιμοποιεί δεδομένα που προέρχονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και από έρευνα που διεξήχθη το έτος 2015. Τα δεδομένα καλύπτουν το εκπαιδευτικό έτος 2014-2015. Η εμπειρική ανάλυση αποκαλύπτει ότι όταν αυξάνεται το μέγεθος των μονάδων δια βίου μάθησης, το ετήσιο δημόσιο μέσο κόστος μειώνεται στο ελάχιστο και στη συνέχεια αυξάνεται. Το βέλτιστο μέγεθος των μονάδων δια βίου μάθησης είναι μεγαλύτερο από το μέγεθος των υφιστάμενων μονάδων. Μια νέα δομή του συστήματος με την προσαρμογή των μονάδων στο βέλτιστο μέγεθος, θα μειώσει το ετήσιο δημόσιο μέσο κόστος.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Εισηγήσεις