Χαρισματικοί Μαθητές και Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα: Διερεύνηση της αναγκαιότητας και της δυνατότητας Εκπαίδευσής τους.


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση χαρισματικά παιδιά ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Ασημίνα Ρήγα
Κατερίνα Ρήγα
Περίληψη

H αναγκαιότητα της εκπαίδευσης των χαρισματικών παιδιών καθιστά απαραίτητη την αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και τη δημιουργία κατάλληλα προσαρμοσμένων ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.  Τα χαρισματικά παιδιά επιδεικνύουν ευφυΐα και αυξημένες δυνατότητες σε τομείς του ενδιαφέροντός τους αρκεί να «αναγνωριστούν» εγκαίρως και να τους δοθούν τα κατάλληλα  ερεθίσματα και κίνητρα. Στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα οι χαρισματικοί μαθητές συχνά φοιτούν στις σχολικές τάξεις χωρίς να αναγνωρίζονται οι ικανότητες που παρουσιάζουν και χωρίς να καλύπτονται οι ανάγκες τους με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να μην αξιοποιούνται οι δυνατότητές τους και να μειώνονται τα κίνητρα και η απόδοσή τους στο σχολείο. Η ανάγκη της εκπαίδευσης των χαρισματικών μαθητών προκύπτει από την αρχή της ισότιμης εκπαίδευσης για όλους και όπως όλοι οι μαθητές έτσι και οι χαρισματικοί έχουν το δικαίωµα να λάβουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση. H παρούσα εισήγηση, λοιπόν, επιδιώκει να καταδείξει τους λόγους για τους οποίους καθίσταται αναγκαία η εκπαίδευση των ταλαντούχων μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να διερευνήσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί αυτή η εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ασημίνα Ρήγα

Δρ. Ειδικής Αγωγής, Συμβασιούχος Διδάσκουσα ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Κατερίνα Ρήγα
Μ. ed. Ειδικής Αγωγής, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου