Ανίχνευση αναγνωστικών δυσκολιών σε μαθητές δημοτικού σε σχέση με το φύλο, την τάξη και το σχολείο φοίτησης.


Δημοσιευμένα: Ιουλ 28, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Ανάγνωση Κατανόηση Φωνολογική επίγνωση Βραχύχρονη (εργαζόμενη) μνήμη Σχολείο φύλο
Χαρίκλεια Πρίφτη
Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου
Περίληψη

Η διεθνής έρευνα καταδεικνύει ότι η γνώση της ανάγνωσης καθορίζει σημαντικά το βαθμό συμμετοχής του ανθρώπου στο γίγνεσθαι της εποχής και της κοινωνίας όπου ζει και δραστηριοποιείται (Κουτσουράκη, 2006), ενώ η χαμηλή αναγνωστική ικανότητα αποτελεί παράγοντα κινδύνου για αρνητική αυτοαντίληψη, προβλήματα συμπεριφοράς, σχολική εγκατάλειψη και ανεργία (Βάμβουκας, 2004. Κολιάδης, Μυλωνάς, Κουμπιάς, & Βάρφη, 2002. Πολυχρονοπούλου, 1985, 2010. Παντελιάδου & Μπότσας,  2007.). Είναι συνεπώς πολύ σημαντικό να ανιχνεύονται έγκαιρα οι δυσκολίες του μαθητή στην ανάγνωση προκειμένου να προλαμβάνεται η σχολική αποτυχία του παιδιού και η δημιουργία συμπεριφορικών και συναισθηματικών προβλημάτων. Στη Β’ τάξη του δημοτικού σχολείου το παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει το βασικό μηχανισμό ανάγνωσης, να διαβάζει με ακρίβεια, να κατανοεί μικρά λεκτικά σύνολα και μεμονωμένες λέξεις ή μικρά κείμενα για να αντλήσει πληροφορίες και να εκτελέσει ποκίλες ενέργειες (ΥΠ.ΕΠ.Θ-ΠΙ, 2003). Σκοπός λοιπόν μέσω του παρόντος άρθρου, είναι η ανάδειξη προβλημάτων της αναγνωστικής διαδικασίας που αντιμετωπίζουν πολλοί μαθητές σήμερα στο Δημοτικό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εισηγήσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Χαρίκλεια Πρίφτη

δασκάλα

Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου

 καθηγήτρια παν/μίου