| More

Το παράδειγμα του Βρεφονηπιακού σταθμού του Δήμου Μαρκόπουλου: Το κτίριο ως καθημερινή διδακτική εμπειρία αρχιτεκτονικής για τους μικρούς χρήστες του

Views: 48 Downloads: 42
Τάσος Μπίρης (Tasos Biris)
Τάσος Μπίρης (Tasos Biris)

Περίληψη


Δεν επιχειρήσαμε να υποκαταστήσουμε με το έργο μας τον φανταστικό κόσμο των παιδιών. Αντιθέτως, σκεφτήκαμε να είναι ο χώρος τους μια προπαίδεια και ταυτοχρόνως ένα χρήσιμο (αλλά και διασκεδαστικό) διδακτικό παιχνίδι με την πραγματική αρχιτεκτονική. Ένα παιχνίδι που αναπτύσσεται καθημερινά πάνω στο ίχνος μιας απολύτως σύγχρονης ορθολογικής κτιριακής δομής, με ρίζες όμως σε βασικά –και γι’ αυτό διαχρονικά καταγεγραμμένα στο συλλογικό υποσυνείδητο–αρχιτεκτονικά αρχέτυπα:

Την στοά, το αίθριο, τον πύργο, τον θόλο, την κρήνη, τον κήπο και τον χαμηλό γήλοφο από φυσικό χώμα, τον χτισμένο σε δόμους τοίχο από εμφανή τούβλα (όπως «χτίζουν» τα παιδιά σπίτια και κάστρα με τους κύβους τους).

Έτσι, το αρχέγονο ένστικτο της κατοίκησης του χώρου τροφοδοτεί με ιδέες και ενεργοποιεί την παιδική φαντασία, που –εκ της φύσεώς της– ξέρει πως να «παίξει» δημιουργικά με αυτό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πώς να πλέξει ελεύθερα το δικό της ατομικό και συλλογικό «αρχιτεκτονικό παραμύθι» πάνω στο πρωτογενές κανονιστικό σύστημα της συνθετικής δομής ενός σύγχρονου κτιρίου.

Και όλα αυτά, ενόσω οι μικροί πρωταγωνιστές (και σεναριογράφοι) του παραμυθιού βιώνουν τον πραγματικό αρχιτεκτονικό χώρο και –ταυτοχρόνως– διδάσκονται από αυτόν.  


Λέξεις κλειδιά


διδακτικό παιχνίδι; αρχιτεκτονικά αρχέτυπα; κατοίκηση; πρωτογενές κανονιστικό σύστημα

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/χπ.1446

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2018 Τάσος Μπίρης (Tasos Biris)

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.