Μία συγκριτική διερεύνηση των απόψεων μελλοντικών επαγγελματιών νηπιαγωγών στην Ελλάδα και τη Νορβηγία, σχετικά με τη μάθηση και το παιχνίδι στους εξωτερικούς χώρους
Περίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά σε ένα συγκριτικό πλαίσιο τις απόψεις των υποψήφιων νηπιαγωγών στην Ελλάδα και στη Νορβηγία σχετικά με τη μάθηση και το παιχνίδι στους εξωτερικούς χώρους. Οι νέες τάσεις της μάθησης δημιουργούν την προσδοκία ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συνδέουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα με τα εξωτερικά περιβάλλοντα μάθησης και να δίνουν συχνές ευκαιρίες στα παιδιά για επαφή με τη φύση. Ωστόσο προσφέρει το πρόγραμμα σπουδών και η παιδαγωγική κατάρτιση των υποψήφιων νηπιαγωγών ευκαιρίες έτσι ώστε να αποκτήσουν τις ιδιαίτερες γνώσεις και δεξιότητες για την δημιουργία και υποστήριξη ποιοτικών εκπαιδευτικών πρακτικών στους εξωτερικούς χώρους; Η συγκεκριμένη έρευνα έχει μία ποσοτική συγκριτική προσέγγιση χρησιμοποιώντας ατομικά ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων στην Ελλάδα και Νορβηγία (Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Ιωαννίνων, Ελλάδα και Πανεπιστήμιο του Τρόμσο, Νορβηγία). Είναι πολύ σημαντικό να εισέλθουν περισσότεροι παράγοντες στην έρευνα, όπως οι κοινωνικές και πολιτισμικές διαφορές, το εκπαιδευτικό σύστημα και οι πολιτικές. Για το σκοπό αυτό, η έρευνα αυτή επεκτείνεται σε χώρες που είναι γνωστές για τους παραδοσιακούς δεσμούς της κουλτούρα τους με τη φύση και τις δραστηριότητες σε εξωτερικά περιβάλλοντα, όπως η Νορβηγία. Τα ευρήματα πιστεύουμε θα έχουν συνέπειες σε θέματα πολιτικής και πρακτικής και θα δημιουργήσουν ένα εύφορο πεδίο νέων θεωρητικών συζητήσεων για την μάθηση και το παιχνίδι στους εξωτερικούς χώρους και για τις δύο χώρες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΙΙ & ΙΙΙ Η πολυτροπική τομή χώρων εκπαίδευσης και πόλης & Η πόλη ως περιβάλλον μάθησης και αγωγής
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.