Το «νέο» σχολείο: χώρος που προωθεί τη συνεργατική μάθηση, τη δημιουργική ανάπτυξη και την καλλιέργεια κριτικής σκέψης
Περίληψη
Αυτό που θα μας απασχολήσει στην παρούσα εργασία είναι τα δεδομένα που έφερε η νέα χιλιετία στους χώρους μάθησης. Θα περιηγηθούμε σχολεία που χτίστηκαν με στόχο όχι απλά τη διδασκαλία στείρας γνώσης αλλά την καλλιέργεια κουλτούρας επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στη μαθησιακή διαδικασία. Με αυτά τα πρότυπα, θα προτείνουμε τρόπους προσαρμογής των σχολικών χώρων στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να προσφέρουν εποικοδομητικές φυσικές, γνωστικές, κοινωνικές, πολιτισμικές και συναισθηματικές εμπειρίες. Στο «νέο» σχολείο, δεν μας απασχολεί απλά το πώς θα χωρέσουμε τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, αλλά το πώς θα διαμορφώσουμε το χώρο έτσι ώστε να προσφέρει πολυαισθητηριακή γνώση που οξύνει τη σκέψη και διευρύνει τους ορίζοντες. Κι εφόσον οι θεωρίες μάθησης και διδασκαλίας αλλάζουν διαρκώς και εξελίσσονται, έτσι και οι σχολικοί χώροι χρειάζεται να μην παραμένουν ίδιοι, αλλά να αναδιαμορφώνονται με στόχο τη δημιουργία κουλτούρας επικοινωνίας, ομαδικότητας, αρμονικής συνύπαρξης και εποικοδομητικής ανταλλαγής μεταξύ όλων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ Ι Μετασχηματισμοί των σχολικών χώρων και εκπαιδευτική αλλαγή
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.