“Street Edventures”, εξερευνώντας τη γλώσσα μέσα από την τέχνη του δρόμου

Περίληψη
Το γκράφιτι και κάθε είδους δημόσια εικαστική παρέμβαση (τέχνη του δρόμου) αποτελούν ενεργά στοιχεία της ταυτότητας του αστικού χώρου. Για πολλούς, τα παραπάνω συνθέτουν μια μορφή ‘εικαστικών εργαλείων’ για την ελευθερία της έκφρασης στο δημόσιο χώρο, ένα μέσο επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Η ιδέα του project “Street Edventures” βασίζεται στη χρήση της δυναμικής του αστικού περιβάλλοντος ως κοινού τόπου μάθησης σε καθημερινή βάση, απόκτησης γνώσεων και ενίσχυσης της δημιουργικότητας των παιδιών. Το πρωτότυπο (σε μορφή game design document προς το παρόν) προτείνει μια σειρά από γλωσσικές ασκήσεις που αφορούν την κατανόηση και την εξάσκηση της γραμματικής, ορθογραφίας κ.ά. με περιεχόμενο βασισμένο στα μηνύματα που αποτυπώνονται στους τοίχους των αστικών συνοικιών. Για όσα έργα δρόμου έχουν μόνο οπτικοποιημένη μορφή (συνεπώς καθόλου κείμενο προς επεξεργασία), το παιχνίδι θα προτείνει ασκήσεις αφήγησης ιστοριών (storytelling) με σκοπό την ενίσχυση του γραπτού και προφορικού λόγου. Το παιχνίδι θα σχεδιαστεί για παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική ή/και για παιδιά που μαθαίνουν Ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα. Η ιδέα για το παιχνίδι Street Edventures αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του Α’ έτους του μεταπτυχιακού μου. Ο τελικός στόχος είναι να μετατραπεί σε ψηφιακό παιχνίδι μάθησης σε μορφή εφαρμογής (application) ή ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Στην πρώτη του εκδοχή χρησιμοποιήθηκαν ως ερέθισμα παραδείγματα της γαλλικής γλώσσας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΙΙ & ΙΙΙ Η πολυτροπική τομή χώρων εκπαίδευσης και πόλης & Η πόλη ως περιβάλλον μάθησης και αγωγής
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στα πρακτικά.
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.