Ανάπτυξη - Εφαρμογή - Αξιολόγηση μιας Σειράς Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων σχετικά με τη Διερευνητική Μάθηση, για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Σεπ 14, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητική επιμόρφωση μάθηση
Ιωάννα Κυριακού
Ιωάννης Λεύκος
Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια αρκετές μελέτες έχουν αναδείξει τη Διερευνητική Μάθηση (Inquiry Based Learning), ως μία από τις αποτελεσματικότερες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Παράλληλα, το Go-Lab (Global Online Science Labs for Inquiry Learning in Schools), έχει ως στόχο να διευκολύνει τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών μάθησης στην εκπαίδευση STEM, με ιδιαίτερη έμφαση στα διαδικτυακά εργαστήρια (Labs) και τη χρήση της διερευνητικής εκπαιδευτικής μεθόδου. Στη συγκεκριμένη εργασία επιχειρείται η περιγραφή και δημιουργία ενός προγράμματος επιμορφωτικής κατάρτισης στην διερευνητική μέθοδο διδασκαλίας με τη χρήση του Go-LAB. Συγκεκριμένα εστιάζεται στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη θεωρητική υποστήριξη και την εφαρμογή της διερευνητικής μεθόδου προσπαθώντας να αμβλύνει με αυτό τον τρόπο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, προτείνει καλές πρακτικές και διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς και τους αποτρέπουν από τη χρήση της στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εργασίες Μεταπτυχιακών Φοιτητών και Φοιτητριών
Αναφορές
Akuma, F. V., & Callaghan, R. (2019). A systematic review characterizing and clarifying intrinsic teaching challenges linked to inquiry-based practical work. Journal of Research in Science Teaching, 56(5), 619-648. https://doi.org/10.1002/tea.21516
Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27(1), 10-20. https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.08.007
Bolte, C., Streller, S., Holbrook, J., Rannikmae, M., Mamlok Naaman, R., Hofstein, A., & Rauch, F. (2012): PROFILES: Professional Re-flection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science. Proceedings of the European Science Educational Research Association (ESERA), Lyon, France.
Bruner, J. S. (2009). The process of education. Harvard University Press.
Barton, R., & Haydn, T. (2006). Trainee teachers’ views on what helps them to use information and communication technology effectively in their subject teaching. Journal of Computer Assisted Learning, 22, 257–272, http://dx.doi.org/10.1111/j.1365-2729.2006.00175.x
Capps, D. K., Crawford, B. A., & Constas, M. A. (2012). A review of empirical literature on inquiry professional development: Alignment with best practices and a critique of the findings. Journal of Science Teacher Education, 23(3), 291-318. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9275-2
Chichekian, T., & Shore, B. M. (2016). Preservice and practicing teachers' self-efficacy for inquiry-based instruction. Cogent Education, 3(1), 1236872. https://doi.org/10.1080/2331186X.2016.1236872
Darling-Hammond, L., & Richardson, N. (2009). Research review/teacher learning: What matters? Educational Leadership, 66(5), 46–55. https://outlier.uchicago.edu/computerscience/OS4CS/landscapestudy/resources/Darling-Hammond-and-Richardson-2009.pdf
Glaser, B., & Strauss, A. (1967). The discovery of grounded theory. New York: Aldine de Gruyter.
Hosnan, Κ. (2014). Scientific and Contextual Approach in the 21st Century Learning. Ghalia Indonesia, Bogor.
Jimoyiannis, A. (2008). Factors determining teachers’ beliefs and perceptions of ICT in education. In A. Cartelli, & M. Palma (Eds.), Encyclopedia of information communication technology (pp. 321–334). Hershey, PA: IGI Global.
Lei, J. (2009). Digital natives as preservice teachers: what technology preparation is needed? Journal of Computing in Teacher Education, 25(3), 87–97.
Lotter, C., Smiley, W., S. Thompson, and Dickenson, T., “The impact of a professional development model on middle school science teachers’ efficacy and implementation of inquiry,” Int. J. Sci. Educ., vol. 38, no. 18, pp. 2712–2741, Dec. 2016, doi: 10.1080/09500693.2016.1259535.
Melville W, Bartley A & Fazio X 2013 Scaffolding the Inquiry Continuum and the Constitution of Identity Int. J. Sci. Math. Educ. 11 1255–73
National Research Council (NRC). (2000). Inquiry and the National Science education Standards. Washington, D.C: National Academy Press.
Minner, D. D., Levy, A. J., & Century, J. (2010). Inquiry-based science instruction - what is it and does it matter? Results from a research synthesis years 1984 to 2002. Journal of Research in Science Teaching, 47, 474-496. doi: 10.1002/tea.20347.
N. R. Council, Inquiry and the National Science Education Standards. National Academies Press, 2000.
Papaevripidou, M., Irakleous, M., and Zacharia, Z. C., “Designing a Course for Enhancing Prospective Teachers’ Inquiry Competence,” in Contributions from Science Education Research, vol. 3, Springer Science and Business Media B.V., 2017, pp. 263–278.
Pedaste, M., et al., “Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle,” Educational Research Review, vol. 14. Elsevier, pp. 47–61, Feb. 01, 2015, doi: 10.1016/j.edurev.2015.02.003.
Shaharabani, Y. F., & Tal, T. (2017). Teachers' practice a decade after an extensive professional development program in science education. Research in Science Education, 47(5), 1031-1053. https://doi.org/10.1007/s11165-016-9539-5
Tsaliki, C., Malandrakis, G., Zoupidis, A., Karnezou, M., & Kariotoglou, P. (2016). Science teachers' profile changes concerning non-formal education design. In J. Lavonen K. Juuti J. Lampiselka, A. Uitto, & K. Hahl (Eds.), Electronic proceedings of the ESERA 2015 conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, Part 14 (co-eds. A. Berry & D. Couso) (pp. 2370-2377). University of Helsinki.
Valtonen, T., Pöntinen, S., Kukkonen, J., Dillon, P., Väisänen, P., Hacklin, S. (2011). Confronting the technological pedagogical knowledge of Finnish net generation student teachers. Technology, Pedagogy and Education, 20(1), 1–16.
Wenyuan Yang & Enshan Liu (2016) Development and validation of an instrument for evaluating inquiry-based tasks in science textbooks, International Journal of Science Education, 38:18, 2688-2711, DOI: 10.1080/09500693.2016.1258499
Zion, M, Mendelovici, R., “Moving from structured to open inquiry: Challenges and limits,” Sci. Educ. Int., vol. 23, no. 4, pp. 383–399, Dec. 2012.