Ανάπτυξη και αποτίμηση μιας ΔΜΑ σε θέματα ΝΕΤ για μαθητές Λυκείου
Δημοσιευμένα:
Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Νανοεπιστήμη – Νανοτεχνολογία (NET), Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ), Μεγάλες Ιδέες της ΝΕΤ
Περίληψη
Η Νάνο-επιστήμη και η Νάνο-τεχνολογία (ΝΕΤ) αποτελούν ένα σύγχρονο και αναδυόμενο διεπιστημονικό πεδίο που επικεντρώνεται στον χειρισμό της ύλης στη νάνο-κλίμακα και στην εκμετάλλευση των υλικών. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για να εισαχθούν σύγχρονα θέματα φυσικής στην εκπαίδευση, όπως η νανοεπιστήμη και η νανοτεχνολογία, τα οποία έχουν μεγάλη εκπαιδευτική αξία. Στην εργασία αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε σε 13 μαθητές Α και Β Λυκείου μια ΔΜΑ η οποία βασίζεται στις Μεγάλες Ιδέες της ΝΕΤ. Σκοπός της εργασίας είναι η αποτίμηση της ΔΜΑ, η οποία έγινε ως προς τις γνώσεις των μαθητών αλλά και ως προς το ενδιαφέρον που τους προκάλεσε.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ντεβετούδη, Ε., & Χατζηκρανιώτης, Ε. (2023). Εφαρμογές νανοτεχνολογίας για μαθητές Λυκείου. Πανελλήνιο Συνέδριο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 13, 269-277.
Duran, L. B., & Duran, E. (2004). The 5E instructional model: A learning cycle approach for inquiry-based science teaching. Science Education Review, 3(2), 49-58.
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science. In Science education research and practice in Europe (pp. 13-37). Brill. https://brill.com/view/book/edcoll/9789460919008/BP000003.xml
Hingant, B., & Albe, V. (2010). Nanosciences and nanotechnologies learning and teaching in secondary education: A review of literature. Studies in Science Education, 46 (2), 121-152. https://doi.org/10.1080/03057267.2010.504543
Jones, M. G., Blonder, R., Gardner, G. E., Albe, V., Falvo, M., & Chevrier, J. (2013). Nanotechnology and Nanoscale Science: Educational challenges. International Journal of Science Education. https://doi.org/10.1080/09500693.2013.771828
Laherto, A. (2010). An analysis of the educational significance of nanoscience and nanotechnology in scientific and technological literacy. Science Education International, 21(3), 160–175.
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2020). Nanoscale science and technology education: primary school student’s preconceptions of the lotus effect and the concept of size. Research in Science & Technological Education,1-18. https://doi.org/10.1080/02635143.2020.1841149
Stevens, S. Y., Sutherland, L. M., & Krajcik, J. S. (2009). The big ideas of nanoscale science and engineering. NSTA press.