Κατανόηση των Επιστημονικών Μοντέλων και των διαδικασιών μοντελοποίησης στη διδασκαλία θεμάτων Σύγχρονης Φυσικής: Βιβλιογραφική Ανασκόπηση στο Φωτοηλεκτρικό Φαινόμενο
Περίληψη
Το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα φαινόμενα της Κβαντομηχανικής. Με την αξιοποίηση του μοντέλου της σωματιδιακής φυσικής, κατέστη εφικτή η περιγραφή και η ερμηνεία του συγκεκριμένου φαινομένου, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για την καθιέρωση της Κβαντομηχανικής. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας με απώτερο στόχο την ανάδειξη του Διδακτικού Μετασχηματισμού που χρησιμοποιείται για τη διδασκαλία του φωτοηλεκτρικού φαινομένου, σε μαθητές/-τριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε φοιτητές/-τριες αλλά και σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς. Επιπρόσθετα, διερευνάται αν και κατά πόσο το εν λόγω φαινόμενο καθώς και το μοντέλο της σωματιδιακής φύσης του φωτός δύναται να χρησιμοποιηθούν ως πλαίσιο για την ενίσχυση των επιστημολογικών αντιλήψεων μαθητών/-τριων δευτεροβάθμιάς εκπαίδευσης για με τα επιστημονικά μοντέλα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση