Σχέση Απόψεων και Πρακτικών Διευκολυντών Κέντρων Επιστημών και Τεχνολογίας για τη Διερεύνηση: Εφαρμογή στο ΝΟΗΣΙΣ
Δημοσιευμένα:
Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
απόψεις διερεύνηση διευκολυντές μη-τυπική εκπαίδευση πρακτικές
Περίληψη
Στο πλαίσιο ενός έργου ΕΛΙΔΕΚ, μελετήσαμε τη σχέση μεταξύ των απόψεων για τη διερεύνηση και των αντίστοιχων πρακτικών των διευκολυντών στο ΝΟΗΣΙΣ. Για να μελετήσουμε τις απόψεις των διευκολυντών σχεδιάσαμε ένα οδηγό συνέντευξης και για την μελέτη των πρακτικών διαμορφώσαμε κατάλληλα ένα πρωτόκολλο παρατήρησης. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά, και καταγράψαμε τις πρακτικές παρατηρώντας εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες. Τα δεδομένα αναλύθηκαν σε κατηγορίες, που αντλήθηκαν από τη βιβλιογραφία και τα συμπεράσματα αναδεικνύουν το γεγονός ότι οι πρακτικές ήταν, μεν, στο φάσμα της διερεύνησης, και οι απόψεις των διευκολυντών στερούνταν μιας αντίστοιχης θεωρητικής βάσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καρνέζου, Μ., Τσελφές, Β., & Καριώτογλου, Π. (2024). Απόψεις και πρακτικές για τη διερεύνηση: μελέτη των σχέσεών τους σε μη τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Στο Κώτσης, Κ.Θ., Στύλος, Γ., Βακάρου, Γ., Γαβρίλας, Λ., & Πανάγου, Δ., (Επιμ.). Πρακτικά 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Νέες Τάσεις και Έρευνα στη Μάθηση, τη Διδασκαλία και τις Τεχνολογίες στις Φυσικές Επιστήμες, σελ 63-71. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. ISBN:978-618-82063-3-5. https://doi.org/10.12681/codiste.6998
Allen, L.B., & Crowley, K.J. (2014). Challenging beliefs, practices, and content: how museum educators change. Science Education 98, 84-105.
Bevan, B., & Xanthoudaki, M. (2008). Professional development for museum educators: Underpinning the underpinnings. Journal of Museum Education, 33(2), 107 – 119.
Brown, S.L., & Melear, C.T. (2006). Investigation of Secondary Science Teachers’ Beliefs and Practices after Authentic Inquiry-Based Experiences. Journal of Research in Science Teaching, 43 (9), 938–962.
Bryman, A. (2016). Social Research Methods, 5th ed.; Oxford University Press: Oxford, UK.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2011). Research methods in education (7th ed.). Routledge.
Karnezou, M., & Kariotoglou, P. (2022). Inquiry in a Science Museum: Science Museum Educators’ Views and Practices. Education Sciences. 12, 865. https://doi.org/10.3390/educsci12120865
Karnezou, M., & Zoupidis, A. (2020). Teachers and Museum Educators’ Views About Inquiry Practices: The Aftermath of a Joint Professional Development Course. Journal of Research in Science, Mathematics and Technology Education, 3(1), 3-14.
Kisiel, J. (2013). Introducing Future Teachers to Science Beyond the Classroom. Journal of Science Teacher Education, 24(1), 67-91.
Pattison, S.A., & Dierking, L.D. (2013). Staff-mediated learning in museums: A social interaction perspective. Visitor Studies 16, 117- 143. https://doi.org/10.1080/10645578.2013.767731
Sanford, C., & Sokol, V. (2017). Professional Development: Targeted On-the-Job Trainings. Στο Patrick, P.G., (Επιμ.), Preparing Informal Science Educators Perspectives from Science Communication and Education; Springer, pp. 289–310. https://doi.org/10.1007/978-3-319-50398-1_16
Tran, L.U. (2007). Teaching science in museums: The pedagogy and goals of museum educators. Science Education 91, 278–297.https://doi.org/10.1002/sce.20193
Tsaliki, C., Papadopoulou, P., Malandrakis, G., Kariotoglou, P. (2024). A Long-Term Study on the Effect of a Professional Development Program on Science Teachers’ Inquiry. Education Sciences 14(6), 621; https://doi.org/10.3390/educsci14060621
Yin, R.K. (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.), CA:Sage.