Αντιλήψεις και Επίγνωση Νέων για τους ΣΒΑ Περιβάλλοντος και Κλιματικής Δράσης: Η Περίπτωση της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων


Δημοσιευμένα: Μαρ 31, 2025
Ελευθερία Γαλάρα
Aντιγόνη Καρνεσιώτη- Σημαντήρα
Aλεξάνδρα Ματσουκατίδου
Στεφανια Παρασκευοπούλου
Αγγελική Τσοπανίδου
Ελένη Κολοκούρη
Γεώργιος Μαρκοζάννες
Κατερίνα Πλακίτση
Περίληψη

Η παρούσα εργασία βασίζεται σε μία πρόσφατη έρευνα δείγματος 188 προπτυχιακών φοιτητών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 18-24 ετών που αφορά τις αντιλήψεις των νέων σχετικά με ορισμένους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) των Ηνωμένων Εθνών. Εξετάζουμε μία ομάδα στόχων σχετικά με το περιβάλλον: καθαρό νερό και αποχέτευση, προσιτή και καθαρή ενέργεια,  δράση για το κλίμα,  ζωή κάτω από το νερό και ζωή στη στεριά. Οι ερωτηθέντες δίνουν μεγαλύτερη σημασία στους κοινωνικοοικονομικούς στόχους, ενώ οι περιβαλλοντικοί κατατάσσονται χαμηλότερα. Διαπιστώνεται ότι οι εξοικειωμένοι με τους 17 Στόχους νέοι, δραστηριοποιούνται συχνότερα γύρω από αυτούς. Συμπερασματικά, είναι επιτακτική η ανάγκη περαιτέρω ενημέρωσης και εκπαίδευσης σχετικά με τους 17 Στόχους για τη λήψη άμεσων μέτρων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bespalyy, S., Alnazarova, G., Scalcione, V. N., Vitliemov, P., Sichinava, A., Petrenko, A., & Kaptsov, A. (2024). Sustainable development awareness and integration in higher education: A comparative analysis of universities in central asia, south caucasus and the eu. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-4908277/v1
EUR-Lex. n.d. Access to European Union Law. Available at: https://eur-lex.europa.eu/summary/glossary/sustainable_development.html?locale=el
The jamovi project (2022). jamovi. (Version 2.3) [Computer Software]. Retrieved from https://www.jamovi.org.
R Core Team (2021). R: A Language and environment for statistical computing. (Version 4.1) [Computer software]. Retrieved from https://cran.r-project.org. (R packages retrieved from MRAN snapshot 2022-01-01).
Picatoste, X., Tirca, D. M., & Novo-Corti, I. (2025). Perception about sustainable development goals among Erasmus students in a Spanish university. International Journal of Sustainability in Higher Education, 26, 462-479 https://doi.org/10.1108/IJSHE-10-2023-0488 .
Smaniotto, C., Battistella, C., Brunelli, L., Ruscio, E., Agodi, A., Auxilia, F., Baccolini, V., Gelatti, U., Odone, A., Prato, R., Tardivo, S., Voglino, G., Valent, F., Brusaferro, S., Balzarini, F., Barchitta, M., Carli, A., Castelli, F., Coppola, C., … Sisi, S. (2020). Sustainable development goals and 2030 agenda: Awareness, knowledge and attitudes in nine italian universities, 2019. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(23), 8968. https://doi.org/10.3390/ijerph17238968