Αντιλήψεις και Επίγνωση Νέων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους 17 Στόχους της Αειφορίας, με Επίκεντρο τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Ευημερία.


Δημοσιευμένα: Μαρ 31, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Αειφορία Ατζέντα 2030 ανθρώπινα δικαιώματα και ευημερία απόψεις νεανικού κοινού
Ελευθερία Αρλέτου
Γραμματεία Καρέτσου
Μαρία Ρουσοπούλου
Ελένη Σκαμνέλου
Χριστίνα Τζελέτα
Κωνσταντίνα Φούντα
Ελένη Κολοκούρη
Γεώργιος Μαρκοζάννες
Αικατερίνη Πλακίτση
Περίληψη

Η μελέτη βασίζεται σε έρευνα με δείγμα 188 φοιτητών (18-24 ετών) της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σχετικά με τους 17 Στόχους Αειφορίας του ΟΗΕ. Εστιάζει στους στόχους που προάγουν ανθρώπινα δικαιώματα και ευημερία : η εξάλειψη φτώχειας και πείνας, η καταπολέμηση ανισοτήτων, η καλή υγεία και η ποιοτική εκπαίδευση. Οι φοιτητές θεωρούν σημαντικότερους τους στόχους για υγεία και πείνα, δίνοντας προτεραιότητα στην πρόληψη υγείας και την ειρήνη. Ανασταλτικοί παράγοντες είναι οι πολεμικές συγκρούσεις και η κλιματική αλλαγή .Τέλος, η ευαισθητοποίηση των νέων είναι υψηλή, με την εκπαίδευση να παίζει κεντρικό ρόλο, ενώ προτείνεται η συνέχιση μαθημάτων και επιμορφώσεων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Author 1, Author 2, Author 3 (2021). Planet 2030 and Inclusion for Sustainable Development. In A., Zeyer & R., Kyburz-Graber (Eds.). (2021). Science | Environment | Health. Towards a Renewed Pedagogy for Science Education, 2nd Edition. Dordrecht, Boston, London: Springer Verlag.
Bespalyy, S., Alnazarova, G., Scalcione, V., Vitliemov, P., Sichinava, A., Petrenko, A. & Kaptsov, A. (2024). Sustainable Development Awareness and Integration in Higher Education: A Comparative Analysis of Universities in Central Asia, South Caucasus and the EU. DOI: 10.21203/rs.3.rs-4908277/v1
Coursera. (n.d.). Summary | Sustainable Development Goals – A global, transdisciplinary vision for the future. Retrieved from https://www.coursera.org/lecture/sustainable-development-ban-ki-moon/summary-JvkbC
Dalampira, E. S., & Nastis , S. A. (2020). Mapping sustainable development goals: A network analysis framework. Sustainable Development, 28(1), 46- 55.
EUR-Lex. n.d. Access to European Union Law. Available at: https://eur-lex.europa.eu/summary/glossary/sustainable_development.html?locale=el [accessed 26 November 2024].
Zamora-Polo, F., Sánchez-Martín, J., Corrales-Serrano, M., & Espejo-Antúnez, L. (2019). What do university students know about sustainable development goals? A realistic approach to the reception of this UN program amongst the youth population. Sustainability, 11(13), 3533.