Συγκριτική Ανάλυση μεταξύ Παραδοσιακής και Διερευνητικού Τύπου Εργαστηριακής Διδασκαλίας στις Απόψεις των Μαθητών έναντι της Επιστημονικής Έρευνας και της Υιοθέτησης Επιστημονικών Πρακτικών


Δημοσιευμένα: Μαρ 31, 2025
Εμμανουήλ Κουσλόγλου
Βασίλειος Γκάγκας
Ελένη Πετρίδου
Αναστάσιος Μολοχίδης
Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Αναστάσιος Ζουπίδης
Περίληψη

Η εργασία εστιάζει στη συγκριτική ανάλυση των στάσεων των μαθητών/τριών απέναντι στην Επιστημονική Έρευνα και στην υιοθέτηση Επιστημονικών Πρακτικών, μέσα από τη συμμετοχή τους σε δύο διαφορετικά πλαίσια εργαστηριακών μαθημάτων Φυσικής: τα διερευνητικά, υποστηριζόμενα από φορητές ψηφιακές συσκευές (IB-mLabs), και τα παραδοσιακά. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω του ερωτηματολογίου TOSRA και ημιδομημένων συνεντεύξεων. Η συγκριτική ανάλυση καταδεικνύει ότι οι διερευνητικές δραστηριότητες IB-mLabs όχι μόνο ενισχύουν τις θετικές στάσεις των μαθητών/τριών απέναντι στην επιστήμη, αλλά και προάγουν τη επιστημονική παιδεία, προσφέροντας σημαντικές προοπτικές για τη βελτίωση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ajzen, I. (1991). The theory of planned behaviour. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), 179-211. https://doi.org/10.1016/0749-5978(91)90020-T
Chinn, C. A., & Malhotra, B. A. (2002). Epistemologically authentic inquiry in schools: A theoretical framework for evaluating inquiry tasks. Science education, 86(2), 175-218. https://doi.org/10.1002/sce.10001
Fraser, B. J. (1978). Development of a test of science‐related attitudes. Science Education, 62(4), 509–515. https://doi.org/10.1002/sce.3730620411
Koballa, T. R. (1989). Changing and measuring attitudes in the science classroom, Research Matters to the Science Teacher, No 8901. National Association for Research in Science Teaching. Ανακτήθηκε στις 15 Μαρτίου 2024, από το https://narst.org/research-matters/changing-measuring-attitudes-science-classroom
Milošević, D. and Maksimović, J. (2020). Methodology of Comparative Research in Education: Role and Significance. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education, 8(3), 155-162. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2020-8-3-155-162
Ong, E., Keok, B., Yingprayoon, J., Singh, C., Borhan, M., & Tho, S. (2020). The Effect of 5e Inquiry Learning Model on the Science Achievement in the Learning of “Magnet” among Year 3 Students. Jurnal Pendidikan Ipa Indonesia, 9(1), 1-10. https://doi.org/10.15294/jpii.v9i1.21330
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L.A., de Jong, T., van Riesen, S.A.N., Kamp, E.T., Manoli, C.C., Zacharia, Z.C., Tsourlidaki, E. (2015). Phases of Inquiry-Based Learning: Definitions and the Inquiry Cycle. Educational Research Review, 14, 47–61. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003
Reyes, C. (2024). A Systematic Comparative Analysis of Doctor of Education (EdD) Programs. Impacting Education Journal on Transforming Professional Practice, 9(2), 42-50. https://doi.org/10.5195/ie.2024.408
Shymansky, J. A., Hedges, L. V., & Woodworth, G. (1990). A reassessment of the effects of inquiry‐based science curricula of the 60's on student performance. Journal of Research in Science Teaching, 27(2), 127-144. https://doi.org/10.1002/tea.3660270205
Suarez, A., Specht, M., Prinsen, F., Kalz, M., & Ternier, S. (2018). A review of the types of mobile activities in mobile inquiry-based learning. Computers & Education, 118, 38-55. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.11.004.