Βελτιωτικές Αλλαγές Πειραματικών Δραστηριοτήτων για τη Διάδοση της Θερμότητας με Αγωγή: Εισαγωγή Πτυχών της Φύσης της Επιστημονικής Διερεύνησης


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
βελτιωτικές αλλαγές δημοτικό σχολείο διάδοση της θερμότητας με αγωγή φύση της επιστημονικής διερεύνησης
Ελένη - Μαρία Βαλκάνου
https://orcid.org/0000-0002-9263-6377
Αναστάσιος Ζουπίδης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι βελτιωτικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν σε πειραματικές δραστηριότητες για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή, ώστε να εισαχθεί σε αυτές η διδασκαλία πτυχών της Φύσης της Επιστημονικής Διερεύνησης (ΦτΕΔ). Προέκυψαν τέσσερις βελτιωτικές αλλαγές, οι οποίες στηρίζονται σε βιβλιογραφικά ευρήματα και ευρήματα από προηγούμενη πιλοτική εφαρμογή των δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα, ενσωματώθηκε η μέθοδος της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών και η χρήση αναστοχαστικών ερωτήσεων για τη ρητή διαπραγμάτευση συγκεκριμένων πτυχών της ΦτΕΔ. Επιπλέον, προστέθηκε ένα αρχικό ερώτημα που κατευθύνει τη διερευνητική διαδικασία και ένα εισαγωγικό μάθημα για τη διαπραγμάτευση των σφαλμάτων μέτρησης και των ασυνεπειών που υπεισέρχονται στην πειραματική διαδικασία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
American Association for the Advancement of Science (AAAS). (2011). Vision and change in undergraduate biology education: A call to action. Washington, DC.
Akerson, V. L., Carter, I., Pongsanon, K., & Nargund-Joshi, V. (2019). Teaching and Learning Nature of Science in Elementary Classrooms. Science & Education, 28(3–5), 391–411. https://doi.org/10.1007/s11191-019-00045-1
Bächtold, M., Cross, D., & Munier, V. (2024). The relationships between the practice of different scientific activities and students’ scientific knowledge, inquiry skills, view of the nature of science and attitude towards science: a study in primary school. International Journal of Science Education. https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2303623
Kampourakis, K. (2016). The “general aspects” conceptualization as a pragmatic and effective means to introducing students to nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 53(5), 667–682. https://doi.org/10.1002/tea.21305
Lederman, J., Lederman, N., Bartels, S., Jimenez, J., Akubo, M., Aly, S., Bao, C., Blanquet, E., Blonder, R., De Andrade, M. B. S., Buntting, C., Cakir, M., EL‐Deghaidy, H., ElZorkani, A., Gaigher, E., Guo, S., Hakanen, A., Al‐Lal, S. H., Han‐Tosunoglu, C.,...Zhou, Q. (2019). An international collaborative investigation of beginning seventh grade students’ understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline. Journal of Research in Science Teaching, 56(4), 486–515. https://doi.org/10.1002/tea.21512
Valkanou, E., Starakis, I., & Zoupidis, A. (2024). Design, Development, Implementation, and Evaluation of a Teaching–Learning Sequence on Heat Conduction. Education Sciences, 14(11), 1149. https://doi.org/10.3390/educsci14111149