Το Μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ως Πεδίο Συνεργασίας των Γονέων με τα Παιδιά τους και τους Εκπαιδευτικούς: Μια Ποιοτική Έρευνα


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Δημοτική Εκπαίδευση, Μελέτη Περιβάλλοντος, Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας, Γονείς
Σοφία Παναγιωτίδου
Αναστάσιος Παπανικολάου
Περίληψη

Η παρούσα ποιοτική έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της συνεργασίας των γονέων με τα παιδιά τους και τους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, μέσα από τη δική τους οπτική. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις σε δώδεκα γονείς που έχουν παιδί που φοιτά στο ελληνικό Δημοτικό Σχολείο στις πόλεις της Φλώρινας και της Θεσσαλονίκης. Οι απαντήσεις των γονέων αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ότι οι γονείς συνεργάζονται με τα παιδιά τους κυρίως βοηθώντας τα στη μελέτη του μαθήματος και στην εκπόνηση σχετικών εργασιών, δεν συνεργάζονται όμως με την/τον εκπαιδευτικό του μαθήματος.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Αναστάσιος Παπανικολάου, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ: Επίκουρος Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Αναφορές
Ναούμ, Έ. (2014). Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας επιχειρώντας τη συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου. Μια έρευνα δράσης σε νηπιαγωγείο. Διδακτορική Διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τ.Ε.Α.Π.Η., Αθήνα.
Πυργιωτάκης, Ι.Ε. (2011). Εισαγωγή στη παιδαγωγική επιστήμη. Ελληνικά Γράμματα.
ΦΕΚ 3023/Β/8-5-2023. Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος στις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου. Ελληνική Κυβέρνηση.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
Hoover-Dempsey, K. V., Walker, J. M., Sandler, H. M., Whetsel, D., Green, C. L., Wilkins, A. S., et al. (2005). Why do parents become involved? Research findings and implications. The Elementary School Journal, 106(2), 105-130. https://doi.org/10.1086/499194
Paccaud A, Keller R, Luder R, Pastore G and Kunz A (2021) Satisfaction with the Collaboration Between Families and Schools – The Parent’s View. Frontiers in Education, 6:646878. https://doi.org/10.3389/feduc.2021.646878