Αξιολόγηση Επιστημονικών Ορισμών Μαθητριών και Μαθητών σε Θεματικές Περιοχές της Ρομποτικής και της Μηχανικής
Περίληψη
Στην εργασία αυτή αξιολογούνται ορισμοί που έδωσαν μαθήτριες και μαθητές ενός δημοτικού σχολείου σχετικά με όρους της ρομποτικής και της μηχανικής, μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του επιστημονικού γραμματισμού, με αξιοποίηση του Εικονογραφημένου Λεξικού Φυσικής για το Σχολείο (ΕΛεΦυΣ), καθώς και με χρήση ρομποτικού εξοπλισμού. Πιο συγκεκριμένα, συνολικά 26 μαθητές (της Ε’ και της Στ’ τάξης) όρισαν 6 όρους από διαφορετικές οντολογικές κατηγορίες: αντικείμενα, ποιότητες και διαδικασίες. Οι ορισμοί που συλλέχθηκαν πριν και μετά από την παρέμβαση, αξιολογήθηκαν ως προς τη λεξική ακρίβεια, τη συντακτική πυκνότητα και την πληροφοριακότητα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να περισσότερο να ορίσουν τις αφηρημένες έννοιες, σε σχέση με τους ορισμούς των απτών αντικειμένων, ακόμη και μετά από την παρέμβαση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες