Αξιολόγηση Επιστημονικών Ορισμών Μαθητριών και Μαθητών σε Θεματικές Περιοχές της Ρομποτικής και της Μηχανικής


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Ελπίδα Δικαία Καράμπαλη
Ιωάννης Λεύκος
Μαρία Μητσιάκη
Νικόλαος Φαχαντίδης
Περίληψη

Στην εργασία αυτή αξιολογούνται ορισμοί που έδωσαν μαθήτριες και μαθητές ενός δημοτικού σχολείου σχετικά με όρους της ρομποτικής και της μηχανικής, μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο του επιστημονικού γραμματισμού, με αξιοποίηση του Εικονογραφημένου Λεξικού Φυσικής για το  Σχολείο (ΕΛεΦυΣ), καθώς και με χρήση ρομποτικού εξοπλισμού. Πιο συγκεκριμένα, συνολικά 26 μαθητές (της Ε’ και της Στ’ τάξης) όρισαν 6 όρους από διαφορετικές οντολογικές κατηγορίες: αντικείμενα, ποιότητες και διαδικασίες. Οι ορισμοί που συλλέχθηκαν πριν και μετά από την παρέμβαση, αξιολογήθηκαν ως προς τη λεξική ακρίβεια, τη συντακτική πυκνότητα και την πληροφοριακότητα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να περισσότερο να ορίσουν τις αφηρημένες έννοιες, σε σχέση με τους ορισμούς των απτών αντικειμένων, ακόμη και μετά από την παρέμβαση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μητσιάκη Μ., & Λεύκος Ι. (2019). Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο (ΕΛΕΦΥΣ): Ένα πολυλειτουργικό εργαλείο για τη Διδασκαλία της Γλώσσας με βάση το Περιεχόμενο. Φιλόλογος, τ. 174/175, ΜΑ’.
Dalton-Puffer, C. 2013. “A construct of cognitive discourse functions for conceptualizing content-language integration in CLIL and multilingual education”, European Journal of Applied Linguistics 1(2), 216–253.
Galloway, E. P., & Uccelli, P. 2015. “Modeling the relationship between lexico-grammatical and discourse organization skills in middle grade writers: Insights into later productive language skills that support academic writing”, Reading and Writing 28, 797–828.
Gee, J. P. 2015. Literacy and education. Routledge
Kawamoto, S., Nakayama, M., & Saijo, M. (2013). A survey of scientific literacy to provide a foundation for designing science communication in Japan. Public Understanding of Science, 22(6), 674-690.
Korosidou, E. & Griva, E. (2013). «My country in Europe»: a content - based project for teaching English as a foreign language to young learners. Journal of Language Teaching and Research, 4(2), 229
Lederman, N. G., & Abell, S. K. (Eds.). (2004). Handbook of Research on Science Education. Lawrence Erlbaum Associates.
National Research Council [NRC]. (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. Committee on Conceptual Framework for the New K12 Science Education Standards. Board on Science Education. Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 414.
Wong, C.L., Chu, H., Yap, K.C. (2014). Developing a framework for analyzing definitions: a study of the Feynman Lectures. International Journal of Science Education, 36(15), 2481-2513.
Yao, J.-X., & Guo, Y.-Y. (2018). Core competences and scientific literacy: The recent reform of the school science curriculum in China. International Journal of Science Education, 40(15), 1913-1933.