Σχεδιασμός Ανατρεπτικών Κειμένων: Μια Νέα Πρόταση για το Συνδυασμό Δηλωτικής και Διαδικαστικής Γνώσης
Δημοσιευμένα:
Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανατρεπτικό κείμενο διαδικαστική γνώση δηλωτική γνώση εννοιολογική αλλαγή
Περίληψη
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια νέα δομή ανατρεπτικών κειμένων που συνδυάζει δηλωτική και διαδικαστική γνώση για την προώθηση Εννοιολογικής Αλλαγής. Η προτεινόμενη δομή ενσωματώνει την παρουσίαση και ανατροπή παρανοήσεων σχετικών με φαινόμενα όπως η Πλεύση/Βύθιση, και η Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών. Η καινοτομία της δομής επεκτείνει τη θεωρία των ανατρεπτικών κειμένων, καλύπτοντας ένα βιβλιογραφικό κενό και αντιμετωπίζοντας παρανοήσεις με συστηματικό τρόπο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Πνευματικός, Δ. (2022). Εννοιολογική αλλαγή και διδασκαλία υπό το πρίσμα της Θεωρίας Πλαισίου. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 27 (1), 117–122. https://doi.org/10.12681/psyhps.30688
Boudreaux, A., Shaffer, P. S., Heron, P. R., & McDermott, L. C. (2008). Student understanding of control of variables: Deciding whether or not a variable influences the behavior of a system. American Journal of Physics, 76(2), 163-170. https://doi.org/10.1119/1.2805235
Tippett, C. D. (2010). Refutation text in science education: A review of two decades of research. International Lournal of Science and Mathematics Education, 8, 951-970. https://doi.org/10.1007/s10763-010-9203-x
Vosniadou, S. (2013). Conceptual change research: An introduction. In S. Vosniadou (Ed.), International handbook of research on conceptual change, 2nd edition (pp. 1-7). Routledge.
Zengilowski, A., Schuetze, B. A., Nash, B. L., & Schallert, D. L. (2021). A critical review of the refutation text literature: Methodological confounds, theoretical problems, and possible solutions. Educational Psychologist, 56(3), 175-195. https://doi.org/10.1080/00461520.2020.1861948
Zoupidis, A., Pnevmatikos, D., Spyrtou, A., & Kariotoglou, P. (2016). The impact of procedural and epistemological knowledge on conceptual understanding: the case of density and floating–sinking phenomena. Instructional Science, 44(4), 315-334. https://doi.org/10.1007/s11251-016-9375-z