Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού από Μελλοντικούς/ές Εκπαιδευτικούς για την Καλλιέργεια του Επιστημονικού Οπτικού Εγγραμματισμού των Μικρών Παιδιών
Δημοσιευμένα:
Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτικό υλικό Eπιστημονικός Oπτικός Eγγραμματισμός Προσχολική Εκπαίδευση
Περίληψη
Παρουσιάζεται η ανάλυση των εικόνων σε ψηφιακά βιβλία που παρήγαγαν μελλοντικοί/ές εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης με εστίαση στην καλλιέργεια του Επιστημονικού Οπτικού Εγγραμματισμού των παιδιών. Συγκροτήθηκε πλαίσιο ανάλυσης των εικόνων ως προς την εξειδίκευση του οπτικού κώδικα, τις ικανότητες επιστημονικής σκέψης που απαιτεί η ανάγνωση των εικόνων και τους τύπους εικόνων. Η ανάλυση των εικόνων τριών ψηφιακών βιβλίων έδειξε ότι με ειδικά εστιασμένη εκπαίδευση οι μελλοντικοί/ές εκπαιδευτικοί μπορούν να ενσωματώσουν στα εκπαιδευτικά τους υλικά εικόνες που να εξοικειώνουν τα παιδιά με στοιχεία του επιστημονικού οπτικού κώδικα και με ποικιλία ως προς τις ικανότητες επιστημονικής σκέψης που προωθούν και τους τύπους τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Åberg-Bengtsson, L. (2006). “Then You Can Take Half… Almost”—Elementary Students Learning Bar Graphs and Pie Charts in a Computer-Based Context. The Journal of Mathematical Behavior, 25(2), 116-135. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2006.02.007
Ainsworth, S. (2008). The Educational Value of Multiple-Representations when Learning Complex Scientific Concepts. In J. K. Gilbert, M. Reiner, & M. Nakhleh (Επιμ.), Visualization: Theory and practice in science education (σ. 191-208). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-5267-5_9
Danos, X., & Norman, E. W. L. (2009). The Development of a New Taxonomy for Graphicacy. In E. Norman & D. Spendlove (Επιμ.), The Design and Technology Association International Research Conference 2009 (σ. 69-84). The Design and Technology Association. https://hdl.handle.net/2134/5100
Kress, G., & vanLeeuwen, T. (2021). Reading Images: The Grammar of Visual Design (3rd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003099857
Moline, S. (2011). I See What You Mean: Visual Literacy K-8 (2nd ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781032681252
Unsworth, L. (2004). Comparing Shool Science Explanations in Books and Computer-Based Formats: The Role of Images, Image/Text Relations and Hyperlinks. International Journal of Instructional Media, 31(3), 283-301. https://hdl.handle.net/1959.11/2094