Σενάριο Διδασκαλίας της Μηχανικής Ενέργειας στην Α΄ Λυκείου
Δημοσιευμένα:
Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διατήρηση ενέργειας διερευνητική μάθηση επικοδομητισμός μηχανική ενέργεια ομαδοσυνεργατική μάθηση
Περίληψη
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα διδακτικό σενάριο, με στόχο την κατανόηση των εννοιών της μηχανικής ενέργειας και της διατήρησής της. Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές Α΄ Λυκείου και βασίζεται στις αρχές του εποικοδομητισμού, ενσωματώνοντας διερευνητική μάθηση και ψηφιακές προσεγγίσεις. Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες ανίχνευσης, πειραματισμού και αξιολόγησης, αξιοποιώντας προσομοιώσεις μέσω εργαλείων όπως το PhET. Με έμφαση στη διερευνητική μέθοδο και την ομαδοσυνεργατική μάθηση, το σενάριο επιδιώκει να ενισχύσει την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων των μαθητών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κασέτας, Α. Ι. (χ.χ.). Ανάκτηση Ιούλιος 17, 2023, από http://users.sch.gr/kassetas/0%20000%200%200%20aaAlterIDEAS2.htm
Ξηρουχάκη, Φ. (2010). Οι εναλλακτικές ιδέες των µαθητών πάνω στις φυσικές επιστήµες –. Μεταπτυχιακή εργασία, Πανεπιστήµιο Κρήτης, Παιδαγωγικό Τµήµα Δηµοτικής Εκπαίδευσης, Ρέθυµνο. Ανάκτηση Ιούλιος 17, 2023, από http://www.clab.edc.uoc.gr/aestit/pdfs/209-2.pdf
Barrow, L. H. (2006). A Brief History of Inquiry: From Dewey to Standards. Journal of Science Teacher Education, 17(3), pp. 265-278. doi:10.1007/s10972-006-9008-5
Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. R. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay Company.
Bruner, J. S. (1977). The process of education: Revised Edition. Cambridge, MA: Harvard University Press. doi:https://doi.org/10.2307/j.ctvk12qst
Dewey, J. (1938). Experience and Education. New York: Macmillan Company.
Dewey, J. (1997). How We Think. New York: Dover Publications.
Freire, P. (1984). Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum Publishing Company.
Gilbert, J., Osborne, R., & Fensham, P. (1982). Children’s Science and Its Consequences for Teaching. Science Education(66), pp. 623-633. doi:http://dx.doi.org/10.1002/sce.3730660412
Piaget, J. (1983). Piaget’s Theory. In Mussen, P. H., & Kessen, W. , Handbook of child psychology. Vol. 1, History, theory, and methods (pp. 41-102). New York: Wiley.
Tomlinson, C. (2014). The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners (2nd edition εκδ.). Alexandria, USA: Association for Supervision and Curriculum Development (ASCD).
Vygotsky, L. (1962). Thought and Language. Cambridge, MA: MIT Press.