Διδασκαλία και Μάθηση της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών στο Φαινόμενο της Ταλάντωσης με την Χρήση Προβλήματος Ανοιχτού Τύπου


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Στρατηγική Ελέγχου Μεταβλητών διερεύνηση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανοιχτό πρόβλημα
Ιωάννης Καλαντζής
Αναστάσιος Ζουπίδης
Περίληψη

Η εργασία αυτή αφορά τον σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση συγκριτικά δύο διαφορετικών προσεγγίσεων διδασκαλίας και μάθησης της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών (ΣΕΜ) κάνοντας χρήση Ανοιχτών Προβλημάτων (ΑΠ) στο φαινόμενο των ταλαντώσεων, με την διδασκαλία της Ομάδας Έγκυρων Πειραμάτων (ΟΕΠ) να επικεντρώνεται στην υποδεξιότητα IN (Interpreting) κάνοντας χρήση μόνο έγκυρων πειραμάτων και της Ομάδας Μη-Έγκυρων Πειραμάτων (ΟΜΕΠ) στην υποδεξιότητα UN (Understanding) και με μη έγκυρα πειράματα. Η εφαρμογή πραγματοποιήθηκε σε συνολικά 24 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου. Οι μαθητές της ΟΕΠ και ΟΜΕΠ, μετά το πέρας της διδασκαλίας, ενώ βρέθηκαν ικανότεροι στις υποδεξιότητες χαμηλότερου επιπέδου, συνέχιζαν να παρουσιάζουν δυσκολίες στην ανωτέρου επιπέδου υποδεξιότητα UN.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ταυλόπουλος Α. (2022). Διδασκαλία και μάθηση της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών: εφαρμογή στο Λύκειο. Αδημοσίευτη Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία
Chen, Z., & Klahr, D. (1999). All other things being equal: Acquisition and transfer of the control of variables strategy. Child development, 70(5), 1098-1120. https://doi.org/10.1111/1467-8624.00081
Randles, C., Overton, T., Galloway, R., & Wallace, M. (2018). How do approaches to solving open-ended problems vary within the science disciplines?. International Journal of Science Education, 40(11), 1367-1390. https://doi.org/10.1080/09500693.2018.1503432
Schwichow, M., Croker, S., Zimmerman, C., Höffler, T., & Härtig, H. (2016). Teaching the control-of-variables strategy: A meta-analysis. Developmental Review, 39, 37-63. https://doi.org/10.1016/j.dr.2015.12.001
Schwichow, M., Osterhaus, C., & Edelsbrunner, P. A. (2020). The relation between the control-of-variables strategy and content knowledge in physics in secondary school. Contemporary Educational Psychology, 63, 101923. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101923