Σχεδιάζοντας το μέλλον: Από την προετοιμασία STEM εκπαιδευτικών στη δράση μαθητών για το κλίμα


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Αιμιλία Μιχαηλίδη
https://orcid.org/0000-0003-1094-9407
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του 21ου αιώνα, επηρεάζοντας το φυσικό περιβάλλον και κρίσιμους κοινωνικούς, πολιτικούς και οικονομικούς τομείς (IPCC, 2023). Η εκπαίδευση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση πολιτών ικανών να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για τη βιωσιμότητα, αξιοποιώντας επιστημονικές γνώσεις, δεξιότητες και αξίες όπως η συστημική σκέψη, η στρατηγική ικανότητα και η διαπραγμάτευση αξιών (Bianchi et al., 2022). Η διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής μπορεί να ενισχυθεί από καινοτόμες, διεπιστημονικές προσεγγίσεις που προάγουν την ενεργό μάθηση και τη σύνδεση της επιστήμης με αυθεντικά προβλήματα του πραγματικού κόσμου. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται εξειδικευμένα εργαλεία και επαγγελματική υποστήριξη για να ενσωματώσουν αποτελεσματικά αυτό το πολύπλοκο θέμα στη διδακτική τους πρακτική (Drewes et al., 2018).


Το συμπόσιο εστιάζει στην προώθηση της εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή δίνοντας έμφαση τόσο στην κατάλληλη προετοιμασία και επαγγελματική ανάπτυξη των εν ενεργεία και μελλοντικών εκπαιδευτικών όσο και στην εκπαίδευση και ενεργό εμπλοκή των μαθητών/τριών για την ανάληψη δράσης για το κλίμα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bianchi, G., Pisiotis, U., & Cabrera Giraldez, M. (2022). GreenComp: The European sustainability competence framework. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/821058
Drewes, A., Henderson, J., & Mouza, C. (2018). Professional development design considerations in climate change education: Teacher enactment and student learning. International Journal of Science Education, 40(1), 67–89. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1397798
IPCC. (2023). Climate change 2023: Synthesis report. IPCC. https://doi.org/10.59327/IPCC/AR6-9789291691647