Designing the Future: From Preparing STEM Educators to Student Climate Action


Published: Apr 1, 2025
Emily Michailidi
https://orcid.org/0000-0003-1094-9407
Dimitris Stavrou
Abstract

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του 21ου αιώνα, επηρεάζοντας το φυσικό περιβάλλον και κρίσιμους κοινωνικούς, πολιτικούς και οικονομικούς τομείς (IPCC, 2023). Η εκπαίδευση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση πολιτών ικανών να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για τη βιωσιμότητα, αξιοποιώντας επιστημονικές γνώσεις, δεξιότητες και αξίες όπως η συστημική σκέψη, η στρατηγική ικανότητα και η διαπραγμάτευση αξιών (Bianchi et al., 2022). Η διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής μπορεί να ενισχυθεί από καινοτόμες, διεπιστημονικές προσεγγίσεις που προάγουν την ενεργό μάθηση και τη σύνδεση της επιστήμης με αυθεντικά προβλήματα του πραγματικού κόσμου. Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται εξειδικευμένα εργαλεία και επαγγελματική υποστήριξη για να ενσωματώσουν αποτελεσματικά αυτό το πολύπλοκο θέμα στη διδακτική τους πρακτική (Drewes et al., 2018).


Το συμπόσιο εστιάζει στην προώθηση της εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή δίνοντας έμφαση τόσο στην κατάλληλη προετοιμασία και επαγγελματική ανάπτυξη των εν ενεργεία και μελλοντικών εκπαιδευτικών όσο και στην εκπαίδευση και ενεργό εμπλοκή των μαθητών/τριών για την ανάληψη δράσης για το κλίμα.

Article Details
  • Section
  • 14th Panhellenic Conference of Didactics in Science Education
Downloads
Download data is not yet available.
References
Bianchi, G., Pisiotis, U., & Cabrera Giraldez, M. (2022). GreenComp: The European sustainability competence framework. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/821058
Drewes, A., Henderson, J., & Mouza, C. (2018). Professional development design considerations in climate change education: Teacher enactment and student learning. International Journal of Science Education, 40(1), 67–89. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1397798
IPCC. (2023). Climate change 2023: Synthesis report. IPCC. https://doi.org/10.59327/IPCC/AR6-9789291691647