Η Εμπειρία και τα Συμπεράσματα από το Μαθητικό Συνέδριο της Ελευσίνας με Θέμα “Μετάβαση προς ένα Κλιματικά Ουδέτερο Μέλλον"


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διαβούλευση κλιματική εκπαίδευση κλιματική ουδετερότητα μαθητικό συνέδριο συμμετοχικές διαδικασίες ενεργός πολιτειότητα
Αλεξάνδρα Τσίγκου
Περίληψη

Το μαθητικό συνέδριο της Ελευσίνας που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2023 στόχευε στην κλιματική εκπαίδευση μαθητών και εκπαιδευτικών καλλιεργώντας δεξιότητες 21ου αιώνα και πράσινες δεξιότητες, με αποκορύφωμα τη δράση για βιωσιμότητα. Η πολύμηνη προετοιμασία των μαθητών/τριών στα σχολεία τους με παράλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα κλιματικής ουδετερότητας και μεθοδολογίας, η γνωριμία με μια νέα πόλη, η διαβούλευση σε ολιγομελείς ομάδες με στόχο τη διαμόρφωση προτάσεων για την κλιματική μετάβαση της Ελευσίνας και η παράδοση ψηφίσματος στη Δημοτική Αρχή ενδυνάμωσαν τους/τις μαθητές/τριες να αντιμετωπίζουν το πολύπλοκο ζήτημα της κλιματικής ουδετερότητας, να συνδιαλέγονται για λύσεις, να εκφράζουν απόψεις και να παίρνουν πρωτοβουλίες για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bianchi, G., Pisiotis, U., Cabrera Giraldez, M. GreenComp – Το ευρωπαϊκό πλαίσιο ικανοτήτων βιωσιμότητας. Bacigalupo, M., Punie, Y. (επιμελητές), EUR 30955 EL, Υπηρεσία Εκδόσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Λουξεμβούργο, 2022· ISBN 978-92- 76-53216-3, doi:10.2760/374453, JRC128040.
UNESCO (2017). Education for Sustainable Development Goals Learning Objectives. Paris: UNESCO, Education 2030.
Vision Workshop Toolbox for Inspired Collaboration on Climate Neutrality, BMU AZ: IK II 5 – 42206-2/1.5 Project number: 200771, https://www.euki.de/en/euki-publications/vision-workshop-toolbox/