Ανάπτυξη STEM Διδακτικού Υλικού για την Κλιματική Αλλαγή από Εν Ενεργεία Εκπαιδευτικούς στο Πλαίσιο Κοινότητας Μάθησης


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτικό υλικό κλιματική αλλαγή STEM προσέγγιση
Γιώργος Πέικος
Αθανασία Κοκολάκη
Καλλιόπη Γιαννακουδάκη
Κυριακή Δημητριάδη
Μιχάλης Καλατζαντωνάκης
Πέτρος Παπαδάκης
Γιάννης Σγουρός
Μανώλης Χαιρέτης
Αιμιλία Μιχαηλίδη
https://orcid.org/0000-0003-1094-9407
Περίληψη

Η εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή είναι κρίσιμη, καθώς τα αίτιά της είναι ανθρωπογενή και οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και την κοινωνία είναι ήδη εμφανείς. Στο πλαίσιο του προγράμματος STEM-id, οκτώ εκπαιδευτικοί εκπαιδεύτηκαν σε ζητήματα κλιματικής αλλαγής και στην προσέγγιση STEM, με σκοπό την ανάπτυξη διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής. Στην εργασία παρουσιάζονται οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν, οι οποίες κωδικοποιήθηκαν με βάση (α) την βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία αναφέρονται, (β) τις θεμελιώδεις έννοιες και ικανότητες της κλιματικής αλλαγής και (γ) τα χαρακτηριστικά της STEM προσέγγισης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Νιπυράκης, Α. & Σταύρου, Δ. (2023). Σχεδιασμός & ανάπτυξη STEM διδακτικού υλικού από εν ενεργεία εκπαιδευτικούς Βθμιας Εκπαίδευσης [Συμπόσιο]. Στο Κ., Σκορδούλης, Κ., Στεφανίδου, Α., Μανδρίκας & Η., Μπόικος. 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (σσ 450-455). ΕΚΠΑ. ΙSBN 978-618-82007-4-6
Blonder, R. (2010). The influence of a teaching model in nanotechnology on chemistry teachers' knowledge and their teaching attitudes. Journal of Nano Education, 2(1-2), 67-75. https://doi.org/10.1166/jne.2010.1004
Jacobson, M. J., Markauskaite, L., Portolese, A., Kapur, M., Lai, P. K., & Roberts, G. (2017). Designs for learning about climate change as a complex system. Learning and instruction, 52, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2017.03.007
Kousloglou, M., Zoupidis, A., Molohidis, A., & Hatzikraniotis, E. (2022). Enhancing Students' Motivation by STEM-Oriented, Mobile, Inquiry-Based Learning. In S. Xefteris (Ed.), Handbook of Research on Integrating ICTs in STEAMEducation (pp. 176-200). https://doi.org/10.4018/978-1-6684-3861-9.ch009
Martín‐Páez, T., Aguilera, D., Perales‐Palacios, F. J., & Vílchez‐González, J. M. (2019). What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature. Science Education, 103 (4). 799-822. https://doi.org/10.1002/sce.21522
Roehrig, G. H., Dare, E. A., Ellis, J. A., & Ring-Whalen, E. (2021). Beyond the basics: A detailed conceptual framework of integrated STEM. Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, 3, 1-18. https://doi.org/10.1186/s43031-021-00041-y
Sharma, A. (2012). Global climate change: What has science education got to do with it?. Science & Education, 21(1), 33-53. https://doi.org/10.1007/s11191-011-9372-1
Shepardson, D. P., Niyogi, D., Roychoudhury, A., & Hirsch, A. (2012). Conceptualizing climate change in the context of a climate system: Implications for climate and environmental education. Environmental Education Research, 18(3), 323-352.
Taurinen, J., Vesterinen, V. M., Veijonaho, S., Siponen, J., Riuttanen, L., & Ruuskanen, T. (2024). Climate change competencies from perspective of Finnish youth. Journal of Youth Studies, 1–20. https://doi.org/10.1080/13676261.2024.2343724
Wiek, A., Withycombe, L., & Redman, C. L. (2011). Key competencies in sustainability: a reference framework for academic program development. Sustainability science, 6, 203-218. https://doi.org/10.1007/s11625-011-0132-6