Ανάπτυξη και Αξιολόγηση ενός STEM Πρότζεκτ με τις Αρχές της Σχεδίασης της Μηχανικής για ένα Αυτοματοποιημένο Θερμοκήπιο


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση STEM έξυπνο θερμοκήπιο δεξιότητες 21ου αιώνα μάθηση βασισμένη σε έργο
Χρήστος Δημητρούδης
Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός STEM πρότζεκτ που αφορά τη δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου θερμοκηπίου, το οποίο υλοποιείται με βάση τις αρχές της Σχεδίασης της Μηχανικής (Engineering Design Process - EDP). Στόχος του πρότζεκτ είναι η ενίσχυση της επιστημονικής και τεχνολογικής γνώσης των μαθητών, καθώς και η καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων. Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού έγινε στην e-Class ακολουθώντας τις αρχές της ανεστραμμένης τάξης, και η αξιολόγηση του έγινε από εκπαιδευτικούς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bishop, J. L., & Verleger, M. A. (2013). The flipped classroom: A survey of the research. In ASEE National Conference Proceedings. https://doi.org/10.18260/1-2--22585
Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. NSTA Press.
Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., & Leifer, L. J. (2005). Engineering design thinking, teaching, and learning. Journal of Engineering Education, 94(1), 103-120. https://doi.org/10.1002/j.2168-9830.2005.tb00832.x
Kelley, T. R., & Knowles, J. G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education. International Journal of STEM Education, 3(1), 11. https://doi.org/10.1186/s40594-016-0046-z
Krajcik, J., & Delen, I. (2017). Engaging Learners in STEM Education. Journal of Science Education and Technology, 26(5), 483–496. https://doi.org/10.12697/eha.2017.5.1.02b
Mooney, M. A., & Laubach, T. A. (2021). Designing STEM πρότζεκτs: A guide for teachers and students. Routledge.
NRC (National Research Council). (2012). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. National Academies Press