Πρωτοβουλίες για την Προώθηση του Κλιματικού Γραμματισμού στην Εκπαιδευτική Κοινότητα


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
κλιματικός γραμματισμός κλιματική αλλαγή πρωτοβουλίες
Παναγιώτης Πήλιουρας
Μαρία Δημοπούλου
Περίληψη

Το συμπόσιο επικεντρώνεται σε τέσσερις πρωτοβουλίες για την προώθηση του κλιματικού γραμματισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα. Το πρόγραμμα «Σχολεία ανοικτά στην προστασία του κλίματος» (2017-2019) περιλάμβανε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών, μαθητριών και της τοπικής κοινωνίας για την εξοικονόμηση ενέργειας. Το μαθητικό συνέδριο στην Ελευσίνα (2023) μεταξύ άλλων εστίασε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αιώνα και βιωσιμότητας όλων των εμπλεκόμενων. Η πρωτοβουλία «Σχολεία για το Κλίμα» υποστηρίζει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα κλιματικής αλλαγής. Τέλος, το πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» του FEE, με τη στήριξη της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης, προάγει την αειφορία στην εκπαίδευση σε παγκόσμιο πια επίπεδο στο πλαίσιο της Σύμπραξης για την Πράσινη Εκπαίδευση της UNESCO.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ναντσόπουλος Μ., & Μόγιας Α. (2020). Η κλιματική αλλαγή και ο ρόλος της εκπαίδευσης. Η περίπτωση των σχολικών εγχειριδίων της Μελέτης Περιβάλλοντος στο Δημοτικό σχολείο. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία, 2(1), 1–15. https://doi.org/10.12681/ees.18356
Bliadze, M., & Tkemaladze, S. (2024). The importance of climate literacy in school. International Scientific Conference “Education, Research, Practice” Proceedings, 5, 239–248. https://doi.org/10.52340/erp.2024.05.27
Piliouras, P. Ioakimidou, V., Dimopoulou, M., Tsolakos, P., & Plakitsi, K. (2021). Open Schools for Climate Protection and Energy Conservation Programme: The School’s Perspective. Regional Formation and Development Studies, V. 34(2), 167-178. ISSN 2029-9370 https://e-journals.ku.lt/journal/RFDS/article/2264/file/pdf.
Ramos, R., Rodrigues, M.J. & Rodrigues, I. (2024). Activity proposals to improve children’s climate literacy and environmental literacy. Education Sciences, 14(2), 194. https://doi.org/10.3390/educsci14020194
UNESCO (2016). Getting climate-ready: a guide for schools on climate action. https://doi.org/10.54675/MOYX1103
UNESCO (2020). Education for Sustainable Development, A roadmap. https://doi.org/10.54675/YFRE1448
UNESCO (2021). Getting every school climate-ready: How countries are integrating climate change issues in education. https://doi.org/10.54675/NBHC8523
UNESCO. (2022). Greening Education Partnership: Getting every learner climate-ready. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000389128