Σχεδιασμός και Υλοποίηση STEM Διδακτικών Ενοτήτων για την Κλιματική Εκπαίδευση Μαθητών/τριών


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανάπτυξη διδακτικής ταυτότητας εκπαίδευση για το κλίμα STEM διδακτική ταυτότητα
Αιμιλία Μιχαηλίδη
https://orcid.org/0000-0003-1094-9407
Αθανασία Κοκολάκη
Ελένη Μποτζάκη
Χαρίκλεια Μπιτσάκη
Καλλιόπη Ζάρμπα
Κατερίνα Τσιφετάκη
Ιωάννης Ξυπολιάς
Χρήστος Μασούρας
Νίκος Καπελώνης
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Το πρόγραμμα ΧΧΧ ανταποκρίνεται στην ανάγκη για μια ενοποιημένη προσέγγιση STEM διδασκαλίας στον απόηχο της όξυνσης της κλιματικής αλλαγής. Σε μια πρώτη φάση, οκτώ εκπαιδευτικοί φυσικών επιστημών (4 φυσικοί και 4 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) συνεργάζονται με ερευνητές της διδακτικής των φυσικών επιστημών και της κλιματικής επιστήμης για να αναπτύξουν STEM ενότητες για την κλιματική αλλαγή. Σε μια δεύτερη φάση, 27 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί θα χρησιμοποιήσουν αυτό το υλικό με την υποστήριξη μεντόρων για την προώθηση της  ανάπτυξης μιας ταυτότητας STEM διδασκαλίας μέσω συμβουλευτικής καθοδήγησης. Το ΧΧΧ στοχεύει να παρέχει πληροφορίες σχετικά με αποτελεσματικά πλαίσια και εμπειρίες για την ανάπτυξη ταυτότητας STEM διδασκαλίας εστιάζοντας στην εκπαίδευση για το κλίμα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bianchi, G., Pisiotis, U., & Cabrera Giraldez, M. (2022). GreenComp: The European sustainability competence framework. Publications Office of the European Union.
Carlone, H. B., & Johnson, A. (2007). Understanding the science experiences of successful women of color: Science identity as an analytic lens. Journal of Research in Science Teaching, 44(8), 1187-1218. https://doi.org/10.1002/tea.20237
Corp, A., Fields, M., & Naizer, G. (2020). Elementary STEM teacher education: Recent practices to prepare general elementary teachers for STEM. In C. C. Johnson, M. J. Mohr-Schroeder, T. J. Moore, & L. D. English (Eds.), The handbook of research on STEM education (pp. 337–348). Routledge.
Galanti, T. M., & Holincheck, N. (2022). Beyond content and curriculum in elementary classrooms: conceptualizing the cultivation of integrated STEM teacher identity. International Journal of STEM Education, 9(1), 1-10. https://doi.org/10.1186/s40594-022-00358-8
Gomoll, A., Hmelo-Silver, C. E., & Šabanović, S. (2022). Co-constructing Professional Vision: Teacher and Researcher Learning in Co-Design. Cognition and Instruction, 40(1), 7–26. https://doi.org/10.1080/07370008.2021.2010210
Luehmann, A. L. (2007). Identity development as a lens to science teacher preparation. Science education, 91(5), 822-839. https://doi.org/10.1002/sce.20209