H Ενσώματη Μεταφορά ως Βασικό Στοιχείο της Δυναμικής Διαδικασίας της Μάθησης: Η Περίπτωση της Φαινόμενης Κίνησης της Σελήνης στο Πλαίσιο του Διδακτικού Πειράματος
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να καταγράψει πιθανές εκφάνσεις ενσώματης μεταφοράς ως ένα δυναμικό μέσο παραγωγής νοήματος σε μαθητές Ε’ Δημοτικού για τις εννοιολογικές διαστάσεις της Φαινόμενης Κίνησης της Σελήνης, αξιοποιώντας το πλαίσιο του Διδακτικού Πειράματος. Από την ανάλυση των βιντεοσκοπημένων Διδακτικών Πειραμάτων προέκυψε ότι οι εκπαιδευόμενοι παρήγαγαν στην πλειοψηφία τους, μέσω της σωματικής τους έκφρασης, πολλαπλές και αμφίδρομες μεταφορές ενσώματων νοηματοδοτήσεων, ανάμεσα σε διαφορετικά μορφολογικά πλαίσια. Οι μεταφορές αυτές ήταν συμβατές σε μεγάλο βαθμό με την επιστημονικά αποδεκτή εξήγηση του φαινομένου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Σταράκης, Ι., & Χαλκιά, Κ. (2015). Διδακτική προσέγγιση του φαινομένου της εναλλαγής των εποχών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Ψύλλος Δημ., Μολοχίδης Αν., Καλλέρη Μ. (επιμ.). Πρακτικά 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση- Διδασκαλία και Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία: Έρευνες, Καινοτομίες και Πρακτικές, σελ. 287-295. Θεσσαλονίκη. http://synedrioenephet-2015.web.auth.gr, Ημερομηνία πρόσβασης: 29/12/24
Σταράκης, Ι., & Χαλκιά, Κρ. (2017). Διδακτική προσέγγιση των κινήσεων του συστήματος Ήλιος-Γη-Σελήνη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Σταύρου Δ., Μιχαηλίδη Α. & Κοκολάκη Α., (Επιμ.), Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης., σελ. 741-748. Ρέθυμνο. http://synedrio2017.enephet.gr, Ημερομηνία πρόσβασης: 29/12/24
Castro-Alonso, J.C., Ayres, P., Zhang, S. et al. Research Avenues Supporting Embodied Cognition in Learning and Instruction. Educ Psychol Rev 36, 10 (2024). https://doi.org/10.1007/s10648-024-09847-4
Desai, R.H. Are metaphors embodied? The neural evidence. Psychological Research 86, 2417–2433 (2022). https://doi.org/10.1007/s00426-021-01604-4
Halkia, Kr., & Starakis, I. (2013). Design, implementation and evaluation of a teaching and learning sequence concerning the moon’s apparent movement. E-Book proceedings of the ESERA 2013 Conference, Nicosia Cyprus, Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning (Editors: Constantinos P. Constantinou, Nicos Papadouris, Angela Hadjigeorgiou), ISBN 978-9963-700-77-6. Strand 16: Science in the primary school. (Co-editors: Petros Kariotoglou and Terence Russell), p. 34-43: https://www.dropbox.com/scl/fi/dmhy3h68vfdljnj2iet85/Design-implementation-and- evaluation-of-a-teaching-and-learning-sequence-concerning-the-moon-s-apparent-movement.pdf?rlkey=odngl6aqhro9dvtqejwa8vls9&e=1&dl=0
Kersting, M., Amin, T.G., Euler, E. et al. What Is the Role of the Body in Science Education? A Conversation Between Traditions. Sci & Educ 33, 1171–1210 (2024). https://doi.org/10.1007/s11191-023-00434-7
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non‐linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619–633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Kontra, C., Lyons, D. J., Fischer, S. M., & Beilock, S. L. (2015). Physical Experience Enhances Science Learning. Psychological Science, 26(6), 737–749. https://doi.org/10.1177/0956797615569355
Lakoff, G., & Johnson, M. (1999). Philosophy in the flesh: the embodied mind and its challenge to Western thought. Choice Reviews Online, 37(01), 37–0239. https://doi.org/10.5860/choice.37-0239
McNeill, D. (1993). Hand and mind: what gestures reveal about thought. Choice Reviews Online, 30(05), 30–2492. https://doi.org/10.5860/choice.30-2492
Niebert, K., Marsch, S., & Treagust, D. F. (2012). Understanding needs embodiment: A theory‐guided reanalysis of the role of metaphors and analogies in understanding science. Science Education, 96(5), 849–877. https://doi.org/10.1002/sce.21026
Starakis, J., & Halkia, K. (2010). Primary school students’ ideas concerning the apparent movement of the moon. Astronomy Education Review, 9(1). https://doi.org/10.3847/aer2010007
Steffe, L. P., Thompson, P. W., Glasersfeld, E., V. (2012). Teaching experiment methodology underlying principles and essential elements. In A. E. Kelly & R. A. Lesh (Eds.), Handbook of research design in mathematics and science education (pp. 267-306). Routledge.