ΘΕΑΝΩ: Μελέτη της Ενσωμάτωσης της Τέχνης για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διεπιστημονικότητα εκπαίδευση εκπαιδευτικών τέχνη στην εκπαίδευση φυσικών επιστημών
Αργύρης Νιπυράκης
https://orcid.org/0000-0002-6075-1784
Δημήτρης Στα΄ύρου
Περίληψη

Η ενσωμάτωση της Τέχνης στη διδασκαλία και μάθηση Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) είναι μια προσέγγιση η οποία δύναται να επιφέρει ποικίλα μαθησιακά οφέλη αλλά και να αξιοποιήσει τις πολιτισμικές προσλαμβάνουσες των μαθητών. Η παρούσα μεταδιδακτορική έρευνα στοχεύει στη μελέτη των αντιλήψεων και πρακτικών μελλοντικών εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση δύο μορφών Τέχνης στη διδασκαλία ΦΕ: τη δημιουργική γραφή και του θεάτρου. Η πραγμάτωση του εμπειρικού μέρους της έρευνας θα γίνει στα πλαίσια προπτυχιακού ακαδημαϊκού μαθήματος Διδακτικής των ΦΕ των μελλοντικών εκπαιδευτικών, όπου οι συμμετέχοντες/ουσες θα πειραματιστούν στη συγγραφή κειμένων και δραματοποιήσεις. Η ποιοτική ανάλυση των συνεντεύξεων και ερωτηματολογίων, αλλά και η πολυτροπική ανάλυση των τεχνουργημάτων των εκπαιδευτικών προσδοκάται να αναδείξει πτυχές για τον σχεδιασμό STEAM προγραμμάτων εκπαίδευσης μελλοντικών εκπαιδευτικών. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Νιπυράκης, Α., Πανταγιάς, Γ., & Χάλκου, Κ. (2024). Μελετώντας τα «Διερευνητικά Παραμύθια» Φυσικών Επιστημών που αναπτύσσουν Μελλοντικοί Νηπιαγωγοί. 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση.
European Commission (2024). The European Higher Education Area in2024: Bologna Process Implementation Report. https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/publications/european-higher-education-area-2024-bologna-process-implementation-report
Fleer, M. (2019). Scientific playworlds: A model of teaching science in play-based settings. Research in Science Education, 49(5), 1257-1278. https://doi.org/10.1007/s11165-017-9653-z
Fragkiadaki, G., Fleer, M., & Rai, P. (2023). Science concept formation during infancy, toddlerhood, and early childhood: Developing a scientific motive over time. Research in Science Education, 53(2), 275-294. https://doi.org/10.1007/s11165-022-10053-x
Halkia, K., & Mantzouridis, D. (2005). Students’ views and attitudes towards the communication code used in press articles about science. International Journal of Science Education, 27(12), 1395-1411. https://doi.org/10.1080/09500690500102912
Kress, G., & Bezemer, J. (2023). Multimodal discourse analysis. In M. Handford & J. P. Gee (Eds.), The Routledge handbook of discourse analysis (pp. 139-155). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003035244-12
Mayring, P. (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. In Bikner-Ahsbahs, A., Knipping, C., Presmeg, N. (Eds.), Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education, (pp. 365–380). Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-9181-6_13
Odegaard, M. (2003). Dramatic science: A critical review of drama in science education. Studies in Science Education, 39, 75. https://doi.org/10.1080/03057260308560196
Van Dijk, E. M., & Kattmann, U. (2007). A research model for the study of science teachers’ PCK and improving teacher education. Teaching and Teacher Education, 23(6), 885-897. https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.05.002
Varelas, M., Kotler, R. T., Natividad, H. D., Phillips, N. C., Tsachor, R. P., Woodard, R., Guttierez, M., Melchor, M. A., & Rosario, M. (2021). “Science theatre makes you good at science”: Affordances of embodied performances in urban elementary science classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 59(4), 493-528. https://doi.org/10.1002/tea.21735