Εφαρμογές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνητής Νοημοσύνης στην Μελέτη Εννοιών και Φαινομένων των Φυσικών Επιστημών


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτική Ρομποτική, Επιστημονικά Πρότυπα Νέας Γενιάς, Τεχνητή Νοημοσύνη, Φυσικές Επιστήμες
Ζώης Ασημακόπουλος
Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Περίληψη

Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα πλαίσια δραστηριοτήτων εκπαιδευτικής ρομποτικής μπορεί να δημιουργήσει ένα πλούσιο μαθησιακό περιβάλλον που θα επιτρέψει στους μαθητές να διερευνήσουν πειραματικά έννοιες και φαινόμενα των Φυσικών Επιστημών που ξεφεύγουν από την εμπειρία και την άμεση παρατήρησή τους. Έννοιες οι οποίες διαφορετικά που θα ήταν δύσκολο να προσεγγισθούν στην σχολική τάξη με συμβατικές μεθόδους. Σε αυτή την μικρής κλίμακας έρευνα επιχειρούμε να μελετήσουμε πως ο σχεδιασμός και η διδακτική αξιοποίηση δραστηριοτήτων εκπαιδευτικής ρομποτικής και Τ.Ν. μπορεί να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να συμβάλει στη μελέτη εννοιών και φαινομένων των αντικειμένων των Φ.Ε.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Abidin, Z. et al (2021) J. Phys.: Conf. Ser. 1918 042018, DOI 10.1088/1742-6596/1918/4/042018
Afari, E, Khine. M. S. 2017. Robotics as an Educational Tool: Impact of Lego Mindstorms. International Journal of Information and Education Technology 7(6):437–42. doi: 10.18178/ijiet.2017.7.6.908.
Ali, Ο., Murray, P., Momin, M., Dwivedi, Y., Malik, T. (2024). The effects of artificial intelligence applications in educational settings: Challenges and strategies, Technological Forecasting and Social Change, Volume 199, 2024, 123076, ISSN 0040-1625, https://doi.org/10.1016/j.techfore.2023.123076.
Asimakopoulos Z., Smyrnaiou Z. (2024). A horizontal Cross-disciplinary approach to science teaching using digital and blended learning environments. 18th International Technology, Education and Development Conference. pp: 3999-4007. INTED2024. Valencia (Spain) - 4th, 5th and 6th of March, 2024. ISBN: 978-84-09-59215-9 doi:10.21125/inted.2024.1028
Chu, S.-T., Hwang, G.-J., & Tu, Y.-F. (2022). Artificial intelligence-based robots in education: A systematic review of selected SSCI publications. Computers and Education: Artificial Intelligence, 3, 100091. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2022.100091
Erduran, S., Levrini, O., (2024). The impact of artificial intelligence on scientific practices: an emergent area of research for science education, International Journal of Science Education, DOI: 10.1080/09500693.2024.2306604
Jia, F., Sun, D., & Looi, C. (2023). Artificial intelligence in science education (2013–2023): Research
trends in ten years. Journal of Science Education and Technology. https://doi.org/10.1007/s10956-023-10077-6
Komninos, T., Paraskevas, M., Smyrnaiou, Z. & Serpanos, D. (2022). Cyberphysical Systems in K–12 Education.” Computer 55(5):81–84. https://doi.org/10.1109/MC.2022.3158165.
McKenney, S., & Reeves, T. C. (2018). Conducting educational design research. UK: Routledge.
National Research Council. (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. Washington, DC: The National Academies.
Riopel, Μ., Smyrnaiou, Ζ. (2016). New Developments in Science and Technology Education (1st ed.). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-22933-1
Zhang, K., & Aslan, A. B. (2021). AI technologies for education: Recent research & future directions. Computers and Education: Artificial Intelligence, 2, 100025. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2021.100025
Zhang, Xiaochen, Ding, Y., Huang, X., Li, W., Long, L., and Ding, S. (2024). Smart Classrooms: How Sensors and AI Are Shaping Educational Paradigms Sensors 24, no. 17: 5487. https://doi.org/10.3390/s24175487