Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εργαλείων και Στρατηγικών Αξιολόγησης Ικανοτήτων Κλιματικής Αλλαγής από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς


Δημοσιευμένα: Απρ 1, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διαμορφωτική αξιολόγηση εκπαίδευση εκπαιδευτικών ικανότητες κλιματικής αλλαγής κλιματικός γραμματισμός
Ελένη Μποτζάκη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία επικεντρώνει στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εργαλείων και στρατηγικών διαμορφωτικής αξιολόγησης για την ενσωμάτωσή τους σε διδακτικό υλικό Κλιματικής Αλλαγής (Κ.Α.), που στοχεύει στην καλλιέργεια του κλιματικού γραμματισμού στους μαθητές. Ειδικότερα, η διαμόρφωση κλιματικά εγγράμματων μαθητών προϋποθέτει την ανάπτυξη ικανοτήτων Κ.Α., η οποία μπορεί να ενισχυθεί μέσω της αξιοποίησης της διαμορφωτικής αξιολόγησης. Συνεπώς, δίνεται έμφαση στον προσδιορισμό εργαλείων και στρατηγικών που αξιοποιούνται για την διαμορφωτική αξιολόγηση αυτών των ικανοτήτων. Η παρούσα εργασία θα παρουσιάσει κάποια πρώτα αποτελέσματα από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εργαλείων και στρατηγικών διαμορφωτικής αξιολόγησης ικανοτήτων Κ.Α. από μελλοντικούς/ές εκπαιδευτικούς

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Annelin, A., & Boström, G. O. (2022). An assessment of key sustainability competencies: a review of scales and propositions for validation. International Journal of Sustainability in Higher Education, 24(9), 53-69. https://doi.org/10.1108/IJSHE-05-2022-0166
Bianchi, G., Pisiotis, U., & Cabrera, M. (2022). GreenComp. The European Sustainability Competence Framework. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/821058
Black, P., & Wiliam, D. (2018). Classroom assessment and pedagogy. Assessment in education: Principles, policy & practice, 25(6), 551-575. https://doi.org/10.1080/0969594X.2018.1441807
Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford university press.
Grangeat, M., Harrison, C., & Dolin, J. (2021). Exploring assessment in STEM inquiry learning classrooms. International Journal of Science Education, 43(3), 345-361. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.1903617
Keinänen, M., Ursin, J., & Nissinen, K. (2018). How to measure students’ innovation competences in higher education: Evaluation of an assessment tool in authentic learning environments. Studies in Educational Evaluation, 58, 30-36. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2018.05.007
Pellegrino, J. W. (2014). Assessment as a positive influence on 21st century teaching and learning: A systems approach to progress. Psicología Educativa, 20(2), 65-77. https://doi.org/10.1016/j.pse.2014.11.002
Redman, A., Wiek, A., & Barth, M. (2021). Current practice of assessing students’ sustainability competencies: A review of tools. Sustainability Science, 16, 117-135. https://doi.org/10.1007/s11625-020-00855-1
Schildkamp, K., van der Kleij, F. M., Heitink, M. C., Kippers, W. B., & Veldkamp, B. P. (2020). Formative assessment: A systematic review of critical teacher prerequisites for classroom practice. International Journal of Educational Research, 103, 101602. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101602
Taurinen, J., Vesterinen, V. M., Veijonaho, S., Siponen, J., Riuttanen, L., & Ruuskanen, T. (2024). Climate change competencies from perspective of Finnish youth. Journal of Youth Studies, 1-20. https://doi.org/10.1080/13676261.2024.2343724
United Nations Educational Scientific and Cultural Organization (2017). Education for Sustainable Development Goals. UNESCO. https://doi.org/10.54675/CGBA9153
Wiek, A., Withycombe, L., & Redman, C. L. (2011). Key competencies in sustainability: a reference framework for academic program development. Sustainability science, 6, 203-218. https://doi.org/10.1007/s11625-011-0132-6