Διερεύνηση Ετοιμότητας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για Αξιοποίηση του Bee-Bot στα Πλαίσια του Μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ετοιμότητα εκπαιδευτικών Μελέτη Περιβάλλοντος προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση ρομποτική STEAM
Καλλιόπη Κανάκη
https://orcid.org/0000-0001-5122-3595
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια, έχουν δημοσιευτεί αρκετές ερευνητικές μελέτες που εξετάζουν την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να αξιοποιήσουν τη ρομποτική στα πλαίσια της τυπικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που εξέτασε την ετοιμότητα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αξιοποιήσουν το Bee-Bot στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος στην Πρώτη και Δευτέρα Δημοτικού. Η έρευνα υλοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2023, συμμετείχαν 53 εκπαιδευτικοί και υιοθετήθηκε η ποιοτική ερευνητική μεθοδολογία. Τα αποτελέσματα συμφωνούν με την υφιστάμενη διεθνή και ελληνική  βιβλιογραφία και αναδεικνύουν την ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε τεχνολογίες αιχμής, ώστε οι τελευταίες να εισαχθούν επιτυχώς στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κανάκη, Κ., Χατζάκης, Σ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2023). Καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μέσω της ρομποτικής στην πρώτη σχολική ηλικία. Στο Κ.Θ. Κώτσης, Γ. Στύλος, Ε. Τσιούρη, Ε. Γκαλτέμη, Κ. Γεωργόπουλος, Λ. Γαβρίλας, Δ. Πανάγου, Κ. Τσουμάνης, Γ. Βακάρου (Επιμ.), Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών του 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Ιωάννινα, σ. 676–686. ΕΚΤ, ISBN: 978-618-82063-2-8. https://doi.org/10.12681/codiste.5475
Caballero-Gonzalez, Y. A., Muñoz-Repiso, A. G. V., & García-Holgado, A. (2019). Learning computational thinking and social skills development in young children through problem solving with educational robotics. Στο M. Á. C. González, F. J. R. Sedano, C. F. Llamas, F. J. García-Peñalvo (Επιμ.), Proceedings of the seventh international conference on technological ecosystems for enhancing Multiculturality (pp. 19-23). https://doi.org/10.1145/3362789.3362874
Chaldi, D., & Mantzanidou, G. (2021). Educational robotics and STEAM in early childhood education. Advances in Mobile Learning Educational Research, 1(2), 72-81. https://doi.org/10.25082/AMLER.2021.02.003
Guven, G., & Kozcu Cakir, N. (2020). Investigation of the Opinions of Teachers Who Received In-Service Training for Arduino-Assisted Robotic Coding Applications. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15(1), 253-274. https://doi.org/10.29329/epasr.2020.236.14
Ioannou, M., Kaliampos, G., Fragkiadaki, G., Pantidos, P., & Ravanis, K. (2024). Water state changes and the water cycle in nature: A research review for early childhood education. Στο A. Saregar, R. Umam, M. Syazali, K. Ravanis (Επιμ.), AIP Conference Proceedings (Vol. 3058, No. 1). AIP Publishing. https://doi.org/10.1063/5.0201314
Kanaki, K., & Kalogiannakis, M. (2023). Fostering computational thinking and environmental awareness via robotics in early childhood education: A scoping review. Research on Preschool and Primary Education, 1(1), 39-50. https://doi.org/10.55976/rppe.12023217739-50
Kucuk, S., & Sisman, B. (2018). Pre-Service Teachers' Experiences in Learning Robotics Design and Programming. Informatics in Education, 17(2), 301-320. https://doi.org/10.15388/infedu.2018.16
López-Belmonte, J., Segura-Robles, A., Moreno-Guerrero, A. J., & Parra-Gonzalez, M. E. (2021). Robotics in education: a scientific mapping of the literature in Web of Science. Electronics, 10(3), 291. https://doi.org/10.3390/electronics10030291