Αξιοποίηση Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων στην Ανάπτυξη Μαθησιακών Ακολουθιών για την Κλιματική Αλλαγή από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακό μαθησιακό αντικείμενο μαθησιακή ακολουθία STEM εκπαίδευση διερευνητική μάθηση μελλοντικοί εκπαιδευτικοί
Νίκος Καπελώνης
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Τα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα (ΨΜΑ) έχουν πολύπλευρες δυνατότητες και συγκεκριμένα, μπορούν να συμβάλλουν θετικά στα μαθησιακά αποτελέσματα στη STEM εκπαίδευση. Στην παρούσα εργασία, 17 μελλοντικοί εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανέπτυξαν ψηφιακές μαθησιακές ακολουθίες συνδυάζοντας ΨΜΑ. Στόχος της εργασίας είναι η ανάδειξη τρόπων που μπορούν να συνδυαστούν ΨΜΑ μέσα σε ψηφιακές μαθησιακές ακολουθίες για τη διδασκαλία STEM ενοτήτων, όπως της Κλιματικής Αλλαγής. Τα δεδομένα αναλύθηκαν μέσα από την οπτική των χαρακτηριστικών ιδιοτήτων των ψηφιακών εργαλείων σύμφωνα με τις φάσεις του διερευνητικού μοντέλου. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης των δεδομένων ανέδειξαν τις αυξημένες δυνατότητες που προσφέρουν τα ΨΜΑ και την ποικιλία στους τρόπους αξιοποίησης τους στην ανάπτυξη ψηφιακών μαθησιακών ακολουθιών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ψύλλος, Δ. (2021). Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Ψηφιακές Τεχνολογίες: Όψεις και Μετασχηματισμοί. Έρευνα Για Την Εκπαίδευση Στις Φυσικές Επιστήμες Και Την Τεχνολογία, 1(1), 191. https://doi.org/10.12681/riste.27276
Balatsoukas, P., Morris, A., & Brien, A. (2008). Learning Objects Update: Review and Critical Approach to Content Aggregation. Journal of Educational Technology & Society, 11(2), 119–130. http://www.jstor.org/stable/jeductechsoci.11.2.119
Bell, T., Urhahne, D., Schanze, S., & Ploetzner, R. (2010). Collaborative inquiry learning: Models, tools, and challenges. International Journal of Science Education, 32(3), 349–377. https://doi.org/10.1080/09500690802582241
Chen, C. M., Li, M. C., & Chen, Y. T. (2022). The effects of web-based inquiry learning mode with the support of collaborative digital reading annotation system on information literacy instruction. Computers & Education, 179, 104428. https://doi.org/10.1016/J.COMPEDU.2021.104428
Gamage, S. H. P. W., Ayres, J. R., & Behrend, M. B. (2022). A systematic review on trends in using Moodle for teaching and learning. International Journal of STEM Education, 9(1), 9. https://doi.org/10.1186/s40594-021-00323-x
Großmann, L., Koberstein-Schwarz, M., Scholl, D., Krüger, D., & Meisert, A. (2024). Establishing common ground in empirical research on science teachers’ lesson planning competence: a scoping review. Studies in Science Education, 1–51. https://doi.org/10.1080/03057267.2024.2415246
Kay, R., & Knaack, L. (2009). Analysing the Effectiveness of Learning Objects for Secondary School Science Classrooms. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 18(1), 113–135. https://learntechlib.org/primary/p/30362/
Lai, T. L., Lin, Y. S., Chou, C. Y., & Yueh, H. P. (2022). Evaluation of an Inquiry-Based Virtual Lab for Junior High School Science Classes. Journal of Educational Computing Research, 59(8), 1579–1600. https://doi.org/10.1177/07356331211001579