Ανάπτυξη Δραστηριοτήτων για την Καλλιέργεια Κλιματικού Γραμματισμού από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς
Δημοσιευμένα:
Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή εκπαίδευση εκπαιδευτικών ικανότητες κλιματικής αλλαγής κλιματικός γραμματισμός
Περίληψη
Η διαμόρφωση κλιματικά εγγράμματων μαθητών προϋποθέτει την ανάπτυξη ικανοτήτων Κλιματικής Αλλαγής (Κ.Α.), η οποία απαιτεί αξιοποίηση σύγχρονων διδακτικών πρακτικών που προάγουν την ενεργό εμπλοκή των εκπαιδευομένων. Συνεπώς, σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην ανάπτυξη διδακτικού υλικού Κ.Α. με έμφαση στην καλλιέργεια του κλιματικού γραμματισμού. Στην έρευνα συμμετείχαν 19 μελλοντικοί/ές εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εξοικειώθηκαν με βασικές έννοιες της Κ.Α., καθώς και με τις ικανότητες Κ.Α.. Η παρούσα εργασία θα παρουσιάσει κάποια πρώτα αποτελέσματα από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων για την καλλιέργεια ικανοτήτων Κ.Α. από μελλοντικούς/ές εκπαιδευτικούς.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bianchi, G., Pisiotis, U., & Cabrera, M. (2022). GreenComp. The European Sustainability Competence Framework. Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/821058
Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford university press.
IPCC. (2023). Climate change 2023: Synthesis report. Contribution of Working Groups I, II and III to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change (H. Lee & J. Romero, Eds.). IPCC. https://doi.org/10.59327/IPCC/AR6-9789291691647
Irwin, R. (2020). Climate change and education. Educational Philosophy and Theory, 52(5), 492-507. https://doi.org/10.1080/00131857.2019.1642196
Leve, A. K., Michel, H., & Harms, U. (2023). Implementing climate literacy in schools—what to teach our teachers?. Climatic Change, 176(10), 134. https://doi.org/10.1007/s10584-023-03607-z
Monroe, M. C., Plate, R. R., Oxarart, A., Bowers, A., & Chaves, W. A. (2019). Identifying effective climate change education strategies: A systematic review of the research. Environmental Education Research, 25(6), 791-812. https://doi.org/10.1080/13504622.2017.1360842
Taurinen, J., Vesterinen, V. M., Veijonaho, S., Siponen, J., Riuttanen, L., & Ruuskanen, T. (2024). Climate change competencies from perspective of Finnish youth. Journal of Youth Studies, 1-20. https://doi.org/10.1080/13676261.2024.2343724
United Nations Educational Scientific and Cultural Organization (2017). Education for Sustainable Development Goals. UNESCO. https://doi.org/10.54675/CGBA9153
Wiek, A., Withycombe, L., & Redman, C. L. (2011). Key competencies in sustainability: a reference framework for academic program development. Sustainability science, 6, 203-218. https://doi.org/10.1007/s11625-011-0132-6