Εισαγωγή Τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης σε Πειραματική Διαδικασία στις Φυσικές Επιστήμες σε Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
διδασκαλία φυσικών επιστημών μελλοντικοί εκπαιδευτικοί παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη φαινόμενα ηλεκτρι ChatGPT
Νικόλαος Παπακωνσταντίνου
Δημήτρης Ι. Σωτηρόπουλος
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη σχεδιάζει να διερευνήσει τις πιθανές επιδράσεις της χρήσης του ChatGPT στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς. Μέσω πειραματικού σχεδιασμού, θα συγκριθεί η διδασκαλία χωρίς τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, με τη διδασκαλία που θα ενσωματώνει το ChatGPT για την κατανόηση του ηλεκτρισμού. Η έρευνα θα εξετάσει τις αρχικές και τελικές στάσεις των μελλοντικών εκπαιδευτικών απέναντι στη χρήση αυτής της εφαρμογής παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και την επίδρασή της στην κατανόηση εννοιών από το χώρο των φυσικών επιστημών. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα θα προσδιορίσουν την επίδοση των μελλοντικών εκπαιδευτικών στην κατανόηση εννοιών από τον ηλεκτρισμό, και ενδεχομένως μία θετική στάση και ένα ενισχυμένο ενδιαφέρον για τις φυσικές επιστήμες γενικότερα μέσω της αξιοποίησης της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κώτσης, Κ. Θ. (2025). Χρήση του ChatGPT για τη Διδασκαλία της Φυσικής με Πειράματα στο Δημοτικό Σχολείο. Στο Κώτσης, Κ. Θ., & Στύλος, Γ. (Επιμ.), Πείραμα και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Φυσικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. ISBN: 978-618-82063-5-9
Στύλος, Γ., & Κώτσης, Κ. Θ. (2025). Το πείραμα στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Στο Κώτσης, Κ. Θ., & Στύλος, Γ. (Επιμ.), Πείραμα και Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Επετειακός Τόμος για τα 40 χρόνια του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων (σσ. 259-278). Εργαστήριο Εκπαίδευσης και Διδασκαλίας της Φυσικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. ISBN: 978-618-82063-5-9
Ausat, A. M. A., Massang, B., Effrndi, M., Nofirman, N., & Riady, Y. (2023). Can chatGPT replace the role of a teacher in classroom: A fundamental analysis. Journal of Education, 05(04), 16100–16106. Ανακτήθηκε από https://jonedu.org/index.php/joe
Catindig, J., & Scheiter, B. J. (2018). Effectiveness of spiral approach in physics education. Advanced Science Letters, 24(4), 8161-8164. https://doi.org/10.1166/asl.2018.12047
Chinonso, O. E., Theresa, A. M.-E., & Aduke, T. C. (2023). ChatGPT for Teaching, Learning and Research: Prospects and Challenges. Global Academic Journal of Humanities and Social Sciences, 5(02), 33–40. https://doi.org/10.36348/gajhss.2023.v05i02.001
Engelhardt, P. V., & Beichner, R. J. (2004). Students' understanding of direct current resistive electrical circuits. American Journal of Physics, 72(1), 98-115. https://doi.org/10.1119/1.1614813
Huang, J., Saleh, S., & Liu, Y. (2021). A review on artificial intelligence in education. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 10(3), 206–217. https://doi.org/10.36941/AJIS-2021-0077
Kariotoglou, P., & Psillos, D. (2019). Teaching and learning pressure and fluids. In Fluids (Vol. 4, Issue 4). MDPI AG. https://doi.org/10.3390/fluids4040194
Luckin, R., & Cukurova, M. (2019). Designing educational technologies in the age of AI: A learning sciences‐driven approach. British Journal of Educational Technology, 50(6), 2824-2838. https://doi.org/10.1111/bjet.12861
Psillos, D., & Kariotoglou, P. (2015). Theoretical issues related to designing and developing teaching-learning sequences. In Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools (pp. 11–34). Springer Netherlands. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7808-5_2
Rasul, T., Nair, S., Kalendra, D., Robin, M., Santini, F. de O., Ladeira, W. J., Sun, M., Day, I., Rather, R. A., & Heathcote, L. (2023). The role of ChatGPT in higher education: Benefits, challenges, and future research directions. Journal of Applied Learning and Teaching, 6(1), 41–56. https://doi.org/10.37074/jalt.2023.6.1.29
Uğraş, H., Uğraş, M., Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2024). ChatGPT-Supported Education in Primary Schools: The Potential of ChatGPT for Sustainable Practices. Sustainability, 16(22), 9855. https://doi.org/10.3390/su16229855
Unfried, A., Faber, M., Stanhope, D. S., & Wiebe, E. (2015). The development and validation of a measure of student attitudes toward science, technology, engineering, and math (S-STEM). Journal of Psychoeducational Assessment, 33(7), 622-639. https://doi.org/10.1177/0734282915571160