Αξιολόγηση Πηγών Πληροφόρησης Σχετικά με Ζητήματα Κλιματικής Αλλαγής από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Απρ 7, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αξιολόγηση πληροφοριών εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή παραπληροφόρηση
Κατερίνα Τσιφετάκη
Αθανασία Κοκολάκη
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η Κλιματική Αλλαγή αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα γεγονός που συχνά οδηγεί στη διάδοση αμφιλεγόμενων πληροφοριών και μύθων. Συνεπώς, ανακύπτει η ανάγκη τα άτομα να μπορούν να αξιολογούν αυτές τις πληροφορίες και πηγές πληροφόρησης ώστε να λαμβάνουν ενήμερες αποφάσεις και να σχεδιάζουν αποτελεσματικές λύσεις. Σκοπός της εργασίας είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικού υλικού για την καλλιέργεια δεξιοτήτων αξιολόγησης πληροφοριών σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, στην έρευνα συμμετέχουν 16 φοιτητές/τριες ΠΤΔΕ στους οποίους εφαρμόζεται με τη μορφή διδακτικού πειράματος το υλικό που έχει αναπτυχθεί. Δεδομένα συλλέγονται από τις ηχογραφήσεις των συναντήσεων κατά τη διάρκεια εφαρμογής του υλικού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
IPCC. (2023). Climate change 2023: Synthesis report. Contribution of Working Groups I, II and III to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change (H. Lee & J. Romero, Eds.) (pp. 1-34). IPCC, Geneva, Switzerland.
Lewandowsky, S. (2021). Climate change disinformation and how to combat it. Annual Review of Public Health, 42(1), 1-21. https://doi.org/10.1146/annurev-publhealth-090419-102409
Osborne, J., & Pimentel, D. (2023). Science education in an age of misinformation. Science Education, 107(3), 553-571. https://doi.org/10.1002/sce.21790
Whitmarsh, L., O’Neill, S. & Lorenzoni, I. (2013). Public engagement with climate change: What do we know and where do we go from here? International Journal of Media & Cultural Politics, 9(1), 7–25. https://doi.org/10.1386/macp.9.1.7_1