Διδακτικά Σενάρια για τη Μείωση του Ενεργειακού Αποτυπώματος του Σχολείου με τη Χρήση του Διαδικτύου των Πραγμάτων
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία περιγράφονται δύο διδακτικά σενάρια STEM με τη χρήση του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ, ΙοΤ). Από τις εφαρμογές του ΔτΠ επιλέχθηκε η μέτρηση του ενεργειακού αποτυπώματος ενός σχολείου, με σκοπό να υιοθετήσουν οι μαθητές συγκεκριμένες στάσεις και συμπεριφορές. Το πρώτο σενάριο αποσκοπεί στην αποφυγή άσκοπου ανάμματος του φωτισμού στις αίθουσες για τη μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και το δεύτερο στην αποφυγή άσκοπου ανοίγματος των παραθύρων για την αποτελεσματικότερη λειτουργία της κεντρικής θέρμανσης του σχολείου. Και στα δύο σενάρια σχεδιάζονται και υλοποιούνται διατάξεις με βάση το Arduino και τη χρήση κατάλληλων αισθητήρων. Με τη χρήση των τεχνολογιών αυτών το σχολείο καθίσταται Εξυπνο και Αειφόρο. Πρέπει να επισημανθεί ότι εκκρεμεί η εφαρμογή των σεναρίων σε τάξη.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
- Κατηγορίες