Η Διαφορετικότητα Βιολογίας και Φυσικής ως Διδακτικό Εργαλείο (και) στα Πλαίσια της STEM Διδασκαλίας
Περίληψη
Η εισήγηση συνιστά προσπάθεια εποικοδομητικής χρήσης των διαφορών ανάμεσα στις λοιπές Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ), με αιχμή του δόρατος τη Φυσική, και την Βιολογία (ΒΕ). Πιο συγκεκριμένα, ενθαρρύνεται το κοινό πλαίσιο της διδασκαλίας STEM ως διδακτικό εργαλείο για την διδασκαλία εννοιών σχετικών και με την επιστημολογία των δύο κλάδων, μέσω των επιστημολογικών διαφορών τους. Ως τέτοιες, προτείνονται: Η ύπαρξη ενοποιητικής θεωρίας στη διδασκαλία των ΒΕ καθώς και η απουσία «παγκόσμιων» νόμων ή ο ρόλος του πειράματος, των μαθηματικών και της Ιστορίας. Επιπλέον, συζητείται η κατανόηση των εννοιών «Κοινωνικές Προεκτάσεις» και «Κοινωνική Επιστήμη», καθώς και η ουσιοκρατία στη Φυσική, σε αντιδιαστολή με την μη-τυπολογική, «πληθυσμιακή οπτική», όπου τα συνεχή τυχαία λάθη και οι αποκλίσεις (μεταλλάξεις) στις ΒΕ συνιστούν τον κινητήριο μοχλό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση