Διδακτική Προσέγγιση Εννοιών Μηχανικής σε Μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Επιπέδου 1) με Χρήση Animated Interactive Videos


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος, φυσικές επιστήμες, ψηφιακό διδακτικό εργαλείο, συμπεριληπτικές τεχνικές
Αντώνιος Καραβασίλης
Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Νικόλαος Μήτρακας
Διονύσιος Βαβουγυιός
Περίληψη

Η χρήση σύγχρονης τεχνολογίας, εστιασμένη στον τομέα των φυσικών επιστημών, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον όταν απευθύνεται σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες συμπεριληπτικού προσανατολισμού. Υπό αυτό το πρίσμα, σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε ένα εκπαιδευτικό ψηφιακό λογισμικό με στόχο τη διδασκαλία βασικών εννοιών μηχανικής χρησιμοποιώντας συνεργατικά μοντέλα ανάμεσα σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης και μαθητές με ΔΑΦ, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν την θετική συμβολή του συγκεκριμένου ψηφιακού εργαλείου αφενός στην ουσιαστικότερη κατανόηση εννοιών μηχανικής και αφετέρου στην καλλιέργεια των ελλειμματικών κοινωνικών χαρακτηριστικών των μαθητών της οικίας διαταραχής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καραβασίλης, Α., & Τσιχουρίδης, Χ. (2022). Παιδιά με διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος αλληλεπιδρούν με Serious Games και τα ταξινομούν. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 0405-0418.
Akimkhanova, Z., Turekhanova, K., & Karwasz, G. P. (2023). Interactive games and plays in teaching physics and astronomy. Education Sciences, 13(4), 393.
Alvares, G. A., Bebbington, K., Cleary, D., Evans, K., Glasson, E. J., Maybery, M. T. & Whitehouse, A. J.: The misnomer of ‘high functioning autism’: Intelligence is an imprecise predictor of functional abilities at diagnosis. Autism, 24(1), 221-232 (2020).
Bravou, V., Oikonomidou, D., & Drigas, A. S. (2022). Applications of virtual reality for autism inclusion. A review. Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, (45), 779-785.
Chiang, T. H., Yang, S. J., & Hwang, G. J. (2014). Students' online interactive patterns in augmented reality-based inquiry activities. Computers & Education, 78, 97-108.
Karavasilis, A., Tsihouridis, C., Batsila, M., & Vavougios, D. (2022, September). A serious game as an educational tool to teach physics to high functioning autism students. In International Conference on Interactive Collaborative Learning (pp. 865-876). Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_82
Mayer, R. E. (2014). Principles based on social cues in multimedia learning: Personalization, voice, image, and embodiment principles. The Cambridge handbook of multimedia learning, 16, 345-370.
Tsihouridis, C., Karavasilis, A., Batsila, M., & Vavougios, D. (2023, September). “Little Professors’” Cognitive Transformation Through Activity Triangles on Mechanics. In International Conference on Interactive Collaborative Learning(pp. 47-56). Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_5
Van Eylen, L., Boets, B., Steyaert, J., Wagemans, J., & Noens, I. (2015). Executive functioning in autism spectrum disorders: Influence of task and sample characteristics and relation to symptom severity. European Child & Adolescent Psychiatry, 24, 1399-1417. https://doi.org/10.1007/s00787-015-0689-1