Η Σύνθεση Μαντινάδων στη Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών από Μελλοντικούς Εκπαιδευτικούς: Η Ποίηση για τη Διασύνδεση Νοημάτων και Συναισθημάτων
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα μελέτησε την ενσωμάτωση της Ποιητικής Τέχνης, συγκεκριμένα τη σύνθεση μαντινάδων, στην εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) ως μια προσέγγιση που δύναται να αξιοποιήσει τις κοινωνικοπολιτισμικές προσλαμβάνουσες μαθητών από επαρχιακές περιοχές που παραδοσιακά έχουν άνιση πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους. 29 μελλοντικοί εκπαιδευτικοί στα πλαίσια ακαδημαϊκού μαθήματος ζητήθηκαν να συνθέσουν μαντινάδες σχετικές με ενότητες ΦΕ. Η ποιητική ανάλυση περιεχομένου των μαντινάδων ανέδειξε τη χρήση πληθώρας ποιητικών θεμάτων για την επικοινωνία περιεχομένου ΦΕ, ενώ έγινε συχνή χρήση μοντέλων και μεταφορών. Οι εκπαιδευτικοί, αν και αναγνώρισαν πολλαπλά οφέλη από μια τέτοια προσέγγιση, όπως η προσέλκυση ενδιαφέροντος και καλλιέργεια φαντασίας και δημιουργικότητας, επικεντρώθηκαν κυρίως σε ιδέες ΦΕ στις αναφορές τους σχετικά με τον τρόπο σύνθεσης των μαντινάδων. Τα πορίσματα της έρευνας συνηγορούν για τη χρήση της Τέχνης στη διδασκαλία και μάθηση ΦΕ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση