Η Χρήση του Επιταχυνσιομέτρου των Smartphones σε Πειράματα Απλού Εκκρεμούς


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αισθητήρες εκκρεμές ταλαντώσεις Phyphox smartphones
Παρασκευή Χριστονάση
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Η εργασία εξετάζει πώς μια διδακτική παρέμβαση, που επικεντρώνεται στη σχέση μεταξύ της περιόδου του απλού εκκρεμούς με το μήκος, μπορεί να βελτιώσει την κατανόηση  των ταλαντώσεων σε 71 μαθητές της Στ’ Δημοτικού. Η παρέμβαση έγινε με τη βοήθεια των αισθητήρων που διαθέτουν τα κινητά smartphones και της εφαρμογής «Phyphox». Για τη συλλογή των δεδομένων, δόθηκε στους μαθητές ένα ερωτηματολόγιο πριν και μετά την παρέμβαση και στη συνέχεια, αναλύθηκαν οι απαντήσεις με τη χρήση του τεστ τριπλού επιπέδου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διδακτική παρέμβαση είχε ουσιαστική επίδραση στην αλλαγή των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών σχετικά με το θέμα αυτό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Becker, S., Klein, P., Gößling, A., & Kuhn, J. (2019). Using Mobile Devices to Augment Inquiry-Based Learning Processes with Multiple Representations. arXiv preprint arXiv:1908.11281.
Monteiro, Μ. & Marti, Α. C. (2022). Mobile Devices and Sensors for Physics Teaching. American Journal of Physics, 30(2), 435-449. https://doi.org/10.1119/5.0073317
Staacks, S., Hütz, S., Stampfer, C., & Heinke, H. (2018). Advanced Tools for Smartphone-Based Experiments: Phyphox. Physics Education, 53(4). http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/aac05e/pdf
Tzamalis, P. G., Kateris, A., Lazos, P., Tsoukos, S. & Velentzas, A. (2021). An educational proposal for students' experimentation in a distance learning environment. Physics Education, 56 065010. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ac1c49