Εξερευνώντας τη Θερμική Αγωγιμότητα: Ένα STEM Project με τον Μικροελεγκτή Micro:bit


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
θερμική αγωγιμότητα STEM BBC Micro:bit διερευνητική μάθηση
Αντώνιος Χριστονάσης
https://orcid.org/0000-0001-9675-3696
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Η εργασία παρουσιάζει ένα STEM project με στόχο τη διερεύνηση της έννοιας της θερμικής αγωγιμότητας, καταγράφοντας τη θερμοκρασία του αέρα μέσα σε χειροποίητες πυραμίδες από διάφορα υλικά. Είκοσι τέσσερις μαθητές/τριες, ηλικίας 12 ετών, κατασκεύασαν μαύρες πυραμίδες, χρησιμοποιώντας ίδιου πάχους χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο και χαλκό. Ένας μικροϋπολογιστής Micro:bit, τοποθετήθηκε μέσα σε κάθε πυραμίδα για την ακριβή καταγραφή των δεδομένων θερμοκρασίας, έπειτα από κατάλληλο προγραμματισμό. Μετά τη συλλογή των δεδομένων, οι μαθητές/τριες ανέλυσαν τα αποτελέσματα, δημιουργώντας γραφήματα και πίνακες απεικονίζοντας τη μεταβολή της θερμοκρασίας με την πάροδο του χρόνου. Ακολούθησε η αξιολόγηση της κατανόησης των μαθητών μέσω ανοιχτών ερωτήσεων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bybee, R. W. (2006). Scientific inquiry and science teaching. Στο L. B. Flick, N. G. Lederman (επιμ.) Scientific inquiry and nature of science. Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-5814-1_1
De Jong, T. (2015). Go-Lab Deliverable D1. 4 Go-Lab classroom scenarios handbook [Research Report] Go-Lab Project. Ανακτήθηκε στις 12/12/2024 από: https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-01274922
Dogan, O. K. (2021). Methodological? Or dialectical?: Reflections of scientific inquiry in biology textbooks. International Journal of Science and Mathematics Education, 19(8), 1563-1585. https://doi.org/10.1007/s10763-020-10120-7
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non-linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
McLure, F. I., Tang, K., & Williams, P. J. (2022). What do integrated STEM projects look like in middle school and high school classrooms? A systematic literature review of empirical studies of iSTEM projects. International Journal of STEM Education, 9(1). https://doi.org/10.1186/s40594-022-00390-8
Mitchell, G., Hudson, W., & Barone, M. (2020). The project method in practice. Schools, 17(1), 9–27. https://doi.org/10.1086/708353
Schönborn, K., Haglund, J., & Xie, C. (2014). Pupils’ early explorations of thermoimaging to interpret heat and temperature. Journal of Baltic Science Education, 13(1), 118-132. https://doi.org/10.33225/jbse/14.13.118
She, H.-C. (2004). Fostering radical conceptual change through dual-situated learning model. Journal of Research in Science Teaching, 14(2), 142-164. https://doi.org/10.1002/tea.10130
Yeo, J., Wong, W., Tan, D., Ong, Y., & Pedregosa A. (2020). Using visual representations to realize the concept of “heat”. Learning: Research and Practice, 6(1), 34-50. https://doi.org/10.1080/23735082.2020.1750674