Climate Knowledge and Engagement in Primary Education: Insights from an Audience Segmentation Approach


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Eirini Chatzara
Christina Koutouveli
George Arhonditsis
Evangelia Mavrikaki
Apostolia Galani
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις γνώσεις, τις εναλλακτικές ιδέες και τις στάσεις των μαθητών/τριών της Ε' και ΣΤ' Δημοτικού σχετικά με την κλιματική αλλαγή, αξιοποιώντας το εργαλείο τμηματοποίησης κοινού Six Americas Short SurveY (SASSY), του Πανεπιστημίου Yale. Τα ευρήματα δείχνουν ότι ενώ η πλειονότητα του μαθητικού κοινού εντάσσεται σε τμήματα με αυξημένη ευαισθητοποίηση, οι εναλλακτικές ιδέες παραμένουν ευρέως διαδεδομένες, ενώ οι μεγαλύτεροι/ες ηλικιακά μαθητές/τριες εμφανίζουν περισσότερες παρανοήσεις σε σχέση με τους/τις μικρότερους/ες. Η μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη για στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, για την ενίσχυση της κατανόησης και της περιβαλλοντικής συνείδησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Chryst, B., Marlon, J. R., van der Linden, S., Leiserowitz, A., Maibach, E., & Roser-Renouf, C. (2018). Global Warming’s Six Americas Short Survey: Audience segmentation of climate change views using a four-question instrument. Environmental Communication, 12(8), 1109–1122. https://doi.org/10.1080/17524032.2018.1508047
Demetriou, K., Rana, S. S. J. B., & Williams, J. (2024). Measures of Children’s Concerns and Attitudes in Relation to Environmental Crises. Journal of Environmental Psychology, 99, 102433. https://doi.org/10.1016/j.jenvp.2024.102433
Karpudewan, M., Roth, W., & Abdullah, M. N. S. (2014). Enhancing primary school students' knowledge about global warming and environmental attitude using climate change activities. International Journal of Science Education, 37(1), 1–25. https://doi.org/10.1080/09500693.2014.958600
Leščešen, I., Basarin, B., & Vujičić, M. D. (2024). What Do They Know? Is Climate Change Education Necessary in Primary Schools in Serbia. Geographica Pannonica, 28(2), 85-103. https://doi.org/10.5937/gp28-48045
Mead, E., Roser-Renouf, C., Rimal, R., Flora, J., Maibach, E., & Leiserowitz, A. (2012). Information seeking about global climate change among adolescents: The role of risk perceptions, efficacy beliefs, and parental influences. Atlantic Journal of Communication, 20(1), 31–52. https://doi.org/10.1080/15456870.2012.637027
Nepras, K., Strejckova, T., Kroufek, R., & Kubiatko, M. (2023). Climate change attitudes, relationship to nature, and pro-environmental behaviour of students from three European countries. Journal of Baltic Science Education, 22(2), 309–322. https://doi.org/10.33225/jbse/23.22.309