Η Ηθική Ευαισθησία Μαθητών/τριών Δημοτικού και Γυμνασίου απέναντι σε Ζητήματα Αειφορίας των Διατροφικών Συστημάτων


Δημοσιευμένα: Apr 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
Διατροφική αειφορία Εκπαίδευση για την Αειφορία Ηθική ευαισθησία Ηθική σκέψη
Βασιλική Μαρία Πανάτσα
https://orcid.org/0000-0002-9204-2835
Γεώργιος Μαλανδράκης
Περίληψη

Η εστίαση στην ηθική σκέψη των καταναλωτών/τριών ως προς τη διατροφή πρέπει να αντιμετωπίζεται ως βασική πτυχή της εκπαίδευσης για την αειφορία, προκειμένου να προωθούνται αποτελεσματικότερα αειφόρες διατροφικές συμπεριφορές. Η παρούσα έρευνα διερευνά τον βαθμό στον οποίο 849 μαθητές/τριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρίζουν μια σειρά ηθικών ζητημάτων που ανακύπτουν εντός του διατροφικού συστήματος (ηθική ευαισθησία). Στους/στις συμμετέχοντες/ουσες διανεμήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων/ουσών βρέθηκε πως αντιλαμβάνεται τα διατροφικά ζητήματα που ενυπάρχουν στη λειτουργία των διατροφικών συστημάτων, ωστόσο, η ικανότητα αυτή ήταν πιο περιορισμένη στους/στις μαθητές/τριες Δημοτικού και σε ορισμένες μεταβλητές του περιβαλλοντικού πυλώνα της αειφορίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Annunziata, A., & Scarpato, D. (2018). Factors Affecting Consumer Attitudes towards Food Products with Sustainable Attributes. Agricultural Economics-zemedelska Ekonomika, 60, 353-363. https://doi.org/10.17221/156/2013-AGRICECON
Clarkeburn, H. (2000). How to Teach Science Ethics. Strategies for Encouraging Moral Development in Biology (and other) Students through the Design and Use of Structured Exercises in Bioethics (Doctoral Dissertation, Univeristy of Glasgow]. Ανακτήθηκε από:
http://theses.gla.ac.uk/2852/ University of Glasgow (Ημερομηνία τελευταίας προσπέλασης: 09/07/2019).
FAO. (2014). Developing Sustainable Food Value Chains – Guiding Principles. Food and Agriculture Organization of the United Nations. https://openknowledge.fao.org/server/api/core/bitstreams/e47d2ad8-5910-435e-a6b4-92dda2367dc7/content
Narvaez, D., & Rest, J. (1995). The Four Components of Acting Morally. In W. Kurtines & J. Gewirtz (Eds.), Moral Behavior and Moral Development: An Introduction (pp. 385–400). McGraw-Hill. ISBN: 0205155197.
Rees, G., Richards, C., & Gregory, J. (2008). Food and Nutrient Intakes of Primary School Children: a Comparison of School Meals and Packed Lunches. Journal Of Human Nutrition And Dietetics, 21(5), 420-427. https://doi.org/10.1111/j.1365-277X.2008.00885.x
Rest, J. (1994). Background: Theory and Research. In J. Rest & D. Narvaez (Eds.), Moral Development in the Professions: Psychology and Applied Ethics (pp. 1-26). Lawrence Erlbaum Associates, Inc. ISBN: 9780805815399.
UNESCO. (2017). Education for Sustainable Development Goals: Learning Objectives. UNESCO. https://doi.org/10.54675/CGBA9153
United Nations Conference on Environment and Development. (1992). Agenda 21, Rio Declaration, Forest Principles. United Nations. ISBN: 9211005094