Ομοιοπολικός μη Πολικός και Πολικός Δεσμός. Μια Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Χημείας μέσω Τρισδιάστατης Απεικόνισης
Δημοσιευμένα:
Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτική τεχνολογία οπτικοποίηση μορίων παρανοήσεις χημείας τρισδιάστατη απεικόνιση χημικοί δεσμοί
Περίληψη
Η τρισδιάστατη απεικόνιση αποτελεί καινοτόμο εργαλείο για τη διδασκαλία αφηρημένων εννοιών στη Χημεία, όπως οι χημικοί δεσμοί και η γεωμετρία μορίων. Παρανοήσεις, όπως η παρερμηνεία της πολικότητας, επηρεάζουν αρνητικά τη μάθηση. Στην παρούσα εργασία, μέσω εργαλείων όπως το Tinkercad, θα παρουσιάσουμε πως οι μαθητές/τριες εξερευνούν τρισδιάστατες αναπαραστάσεις που διευκολύνουν την κατανόηση της ηλεκτρονιακής πυκνότητας. Δεδομένα από τα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι μαθητές/τριες δείχνουν βελτίωση του ενδιαφέροντος τους, ενώ η οπτικοποίηση φαίνεται να συνδέει μακροσκοπικά, μικροσκοπικά και συμβολικά επίπεδα, ενισχύοντας τη μαθησιακή εμπειρία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μπρισίμη Α., Μαΐδου Α. (2022). Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Scientix για την Εκπαίδευση STEM, σ. 176-185, τόμος Α. ISBN: 978-618-84221-3-1. https://scientix.ellak.gr/praktika-3ou/
Dalacosta K., Pavlatou E.A. (2017). Learning Chemistry with 3D Visualizations employing cartoons agents in Higher Education. Στο L. M. Chova (Επιμ.), 10th International Conference of Education, Research and Innovation (σσ. 3318-3325). Seville, Spain: Iated-Int Assoc Technology Education & Development. Retrieved 08-12-2024, from ICERI 2017 DALACOSTA_914.pdf
Erman, E. (2016). Factors contributing to students’ misconceptions in learning covalent bonds. Journal of Research in Science Teaching, 54(4), 520-537. https://doi.org/10.1002/tea.21375
Furió, C., Calatayud, M. L. (1996). Difficulties with the geometry and polarity of molecules: Beyond misconception. Journal of Chemical Education, 73(1), 36-41. https://doi.org/10.1021/ed073p36
Hunter, K. H., Rodriguez, J. M. G., Becker, N. M. (2022). A review of research on the teaching and learning of chemical bonding. Journal of Chemical Education, 99, 2451-2464. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.2c00034
Mahaffy, P. (2006). Moving chemistry education into 3D: A tetrahedral metaphor for understanding chemistry. Union Carbide Award for Chemical Education. Journal of Chemical Education, 83(1). https://doi.org/10.1021/ed083p49
Nicoll, G. (2001). A report of undergraduates' bonding misconceptions. International Journal of Science Education, 23(7), 707-730. https://doi.org/10.1080/09500690010025012.
Peterson, R. F., Treagust, D. F., & Garnett, P. (1989). Development and application of a diagnostic instrument to evaluate grade-11 and -12 students' concepts of covalent bonding and structure. Journal of Research in Science Teaching, 26(4), 301-314. https://doi.org/ 10.1002/tea.3660260404.
Sanfelix F.G., Marti P., & Puigcerver M. (2018). Introducting the text books of the future in K12 Chemistry Education. Edulearn, (σσ. 4222-4228). https://doi.org/10.21125/edulearn.2018.1067
Taber, K. S. (2011). Models, molecules and misconceptions: A commentary on "Secondary school students’ misconceptions of covalent bonding". Journal of Turkish Science Education, 8(1), 3-18. https://tused.org/index.php/tused/article/view/342
Tinkercad. (2022). Ανάκτηση στις 29 Ιουλίου 2022 από Tinkercad: https://www.tinkercad.com/