Χρήση Μικροελεγκτή Micro:bit για τη Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών: Μελέτη περίπτωσης μαθήτριας με αναπηρία όρασης
Περίληψη
Η παρούσα μελέτη περίπτωσης αφορά μαθήτρια με αναπηρία όρασης και εξετάζει το αν και κατά πόσο η χρήση μικροελεγκτών, όπως το micro:bit, επηρεάζει την κατανόηση φυσικών φαινομένων, όπως η εναλλαγή μέρας και νύχτας και η διαδοχή των εποχών. Παράλληλα, διερευνά την εμπλοκή και την αυτονομία της μαθήτριας στη μαθησιακή διαδικασία. Η έρευνα βασίστηκε σε ημιδομημένες συνεντεύξεις και κλείδες παρατήρησης, με τα δεδομένα να αναλύονται μέσω θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρήση του micro:bit διευκόλυνε τη μάθηση, ενίσχυσε την αυτονομία της μαθήτριας και συνέβαλε σε μια θετική μαθησιακή εμπειρία. Τέλος προτείνεται η ενσωμάτωση τέτοιων εργαλείων για τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις φυσικές επιστήμες, όπου οι μαθητές/ήτριες με αναπηρία όρασης να συμμετέχουν ισότιμα και ενεργά.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση