Χρήση Μικροελεγκτή Micro:bit για τη Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών: Μελέτη περίπτωσης μαθήτριας με αναπηρία όρασης


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αναπηρία όρασης BBC Micro:bit STEM συμπερίληψη φυσικές επιστήμες
Σοφία Φανουρία Κατσαρού
Αναστασία Φερεντίνου
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
Περίληψη

Η παρούσα μελέτη περίπτωσης αφορά μαθήτρια με αναπηρία όρασης και εξετάζει το αν και κατά πόσο η χρήση μικροελεγκτών, όπως το micro:bit, επηρεάζει την κατανόηση φυσικών φαινομένων, όπως η εναλλαγή μέρας και νύχτας και η διαδοχή των εποχών. Παράλληλα, διερευνά την εμπλοκή και την αυτονομία της μαθήτριας στη μαθησιακή διαδικασία. Η έρευνα βασίστηκε σε ημιδομημένες συνεντεύξεις και κλείδες παρατήρησης, με τα δεδομένα να αναλύονται μέσω θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρήση του micro:bit διευκόλυνε τη μάθηση, ενίσχυσε την αυτονομία της μαθήτριας και συνέβαλε σε μια θετική μαθησιακή εμπειρία. Τέλος προτείνεται η  ενσωμάτωση τέτοιων εργαλείων για τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις φυσικές επιστήμες, όπου οι μαθητές/ήτριες με αναπηρία όρασης να συμμετέχουν ισότιμα και ενεργά.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βρασίδας, Χ. (2014). Εισαγωγή στην Ποιοτική Έρευνα. Cardet Press.
Ιωσηφίδης, Θ. (2008). Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες. Αθήνα: Κριτική
Κουτάντος, Δ. (2005). Ακουστικές ικανότητες για παιδιά και εφήβους.Η εκπαίδευση παιδιών και νέων με μειωμένη όραση. Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
Λιοδάκης, Δ. (2000). Εκπαιδευτικά προγράμματα για τυφλούς μαθητές. Αθήνα: Ατραπός.
Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A., & Landes, N. (2006). The BSCS 5E instructional model: Origins and effectiveness. Colorado Springs, CO: BSCS.
Chatzopoulos, A. Kalogiannakis, M. Papadakis, S. Papoutsidakis, M. (2022). A novel, modular robot for educational research evaluated on technology acceptance model, Education Sciences, 12(4), 274, https://doi.org/10.3390/educsci12040274
Cox, P. R., & Dykes, M. K. (2001). Effective Classroom Adaptations for Students with Visual Impairments. Teaching Exceptional Children, 33(6), 68–74. doi:10.1177/004005990103300609
Holmlund, T. Lesseig, K. Slavit, D. (2018). Making sense of “STEM education” in K-12 contexts, International Journal of STEM Education, 5, 32, https://doi.org/10.1186/s40594-018-0127-2
Karbowski, C. F. (2020). See3D: 3D Printing for People Who Are Blind. Journal of Science Education for Students with Disabilities, 23(1) doi:10.14448/jsesd.12.0006
Ketema Dabi, G., & Negassa Golga, D. (2024). The role of assistive technology in supporting the engagement of students with visual impairment in learning mathematics: An integrative literature review. British Journal of Visual Impairment, 42(3), 674-687. https://doi.org/10.1177/02646196231158922
Wahyuni, Pratiwi, N. Farhan A. (2021). The application of BBC micro: bit for automatic door controller, AIP Conference Proceedings 2310, 050012, https://doi.org/10.1063/5.0037633