Απόψεις Καθηγητών Χημείας Σχετικά με την Ενσωμάτωση Δραστηριοτήτων Πράσινης και Αειφόρου Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Κύπρου


Δημοσιευμένα: Απρ 6, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
αειφόρος χημεία δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθηγητές χημείας πράσινη χημεία
Κωνσταντίνος Κορφιάτης
Γεώργιος Αμπατζίδης
https://orcid.org/0000-0002-3763-3579
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εξετάζει τον βαθμό ενσωμάτωσης της πράσινης και αειφόρου χημείας στη διδασκαλία στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου, καθώς και τα κίνητρα και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί. Συμμετείχαν 61 καθηγητές, οι οποίοι ανέφεραν ότι κατά μέσο όρο το 32% των εργαστηριακών δραστηριοτήτων που πραγματοποιούν στην τάξη αφορούν την πράσινη και αειφόρο χημεία. Παρά τα ενδιαφέροντα θέματα, φαίνεται πως περιορισμοί όπως το αναλυτικό πρόγραμμα και ο διαθέσιμος χρόνος δυσκολεύουν την εφαρμογή τους, ωστόσο, η έλλειψη σχετικής εκπαίδευσης δεν θεωρείται σημαντικό εμπόδιο από τους συμμετέχοντες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Γεώργιος Αμπατζίδης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Assistant Professor

Αναφορές
Anastas, P. T., & Zimmerman, J. B. (2019). The periodic table of the elements of green and sustainable chemistry. Green Chemistry, 21(24), 6545–6566. https://doi.org/10.1039/C9GC01293A
Delaney, S., Chiavaroli, L., Dissanayake, T., Pham, L., & Schultz, M. (2024). International teacher survey on green and sustainable chemistry (GSC) practical activities: Design and implementation. Chemistry Teacher International, 6(3), 295–309. https://doi.org/10.1515/cti-2024-0050
Eilks, I., & Linkwitz, M. (2022). Greening the chemistry curriculum as a contribution to education for sustainable development: When and how to start? Current Opinion in Green and Sustainable Chemistry, 37, 100662. https://doi.org/10.1016/j.cogsc.2022.100662
Kümmerer, K. (2017). Sustainable Chemistry: A Future Guiding Principle. Angewandte Chemie International Edition, 56(52), 16420–16421. https://doi.org/10.1002/anie.201709949
Marques, C. A., Marcelino, L. V., Dias, É. D. S., Rüntzel, P. L., Souza, L. C. A. B., & Machado, A. (2021). Green chemistry teaching for sustainability in papers published by the Journal of Chemical Education. Química Nova, 43, 1510–1521. https://doi.org/10.21577/0100-4042.20170612
United Nations Environment Programme (2020). Green and Sustainable Chemistry: Framework Manual. https://www.unep.org/resources/toolkits-manuals-and-guides/green-and-sustainable-chemistry-framework-manual