Γιατί οι Επιστήμονες στο Χώρο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών Προσπαθούν να Εμπλουτίσουν την Τρέχουσα Ατζέντα της Φύσης της Επιστήμης; Μια Επιστημολογική Προσέγγιση


Δημοσιευμένα: Απρ 3, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
επιστημολογία οικογενειακές ομοιότητες φύση της επιστήμης (ΦτΕ)
Δημήτριος Σχίζας
https://orcid.org/0000-0003-4394-3124
Περίληψη

Το πεδίο της φύσης της επιστήμης (ΦτΕ) στο χώρο της Διδακτική των Φυσικών Επιστημών εμπλουτίζεται στις μέρες μας με στοιχεία από τις ειδικές επιστημολογίες των διαφορετικών επιστημών έτσι όπως υπαγορεύει η αρχή των οικογενειακών ομοιοτήτων. Η εργασία δείχνει ότι ο εμπλουτισμός αυτός απαντά σε ένα επιστημολογικό πρόβλημα του πεδίου το οποίο έχει να κάνει με την ευρετική του δύναμη. Πιο συγκεκριμένα ο εμπλουτισμός αυτός αυξάνει την ευρετική δύναμη του πεδίου καθώς επιτρέπει στο αντικείμενο μελέτης του να παραμένει ανοιχτό  και σε δυναμική κατάσταση. Εντούτοις όμως ο τρόπος που το κάνει μέχρι τώρα πολλαπλασιάζει τις δυσκολίες και προκλήσεις που αντιμετώπισε η παραδοσιακή συναινετική προσέγγιση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 14o Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Cheung, K. K. C., & Erduran, S. (2023). A systematic review of research on family resemblance approach to nature of science in science education. Science & Education, 32(5), 1637-1673. https://doi.org/10.1007/s11191-022-00379-3
Erduran, S., & Dagher, Z. R. (2014). Reconceptualizing the nature of science for science education. Netherlands: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-9057-4
Fensham, P. J. (2004). Defining an identity: The evolution of science education as a field of research (Vol. 20). Netherlands: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-010-0175-5
Kampourakis, K. (2016). The “general aspects” conceptualization as a pragmatic and effective means to introducing students to nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 53(5), 667-682. https://doi.org/10.1002/tea.21305
Matthews, M. R. (1994). Science teaching: The role of history and philosophy of science. New York: Routledge. ISBN(s): 041590899X 0415902827 9780415908993